Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:17:56 GMT

محلی برای دفن پسماندهای ویژه در قم وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۹۲۷۴

محلی برای دفن پسماندهای ویژه در قم وجود ندارد

سید رضا موسوی مشکینی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات شهرک صنعتی شکوهیه قم افزود: مدیریت پسماندهای ویژه از اهمیت بالایی در حفظ محیط‌زیست دارد.
وی در ادامه با اشاره به آلایندگی‌های حاصل از فعالیت واحدهای ذوب سرب گفت: عمده مواد اولیه و مصرفی این واحدها را باتری‌های فرسوده تشکیل داده و اغلب از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: واردات باتری‌های فرسوده منوط به احراز عدم آلودگی‌های زیست‌محیطی است، در ماه‌های گذشته واردات و فعالیت این قبیل واحدها در سطح کشور و استان محدودتر شده است.
موسوی همچنین با اشاره به وضعیت تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی شکوهیه افزود: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شکوهیه کارکرد مطلوبی داشته و قابل‌قبول است اما باید نسبت به توسعه و استانداردسازی بیشتر آن اقدام شود.

صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر ۱۲ جاده قدیم قم - تهران واقع شده و ۷۲ درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از ۲۳ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال در این شهرک است.


راه‌آهن به شهرک صنعتی شکوهیه متصل شود / ‏مشکل‬ کم آبی و قطع برق
عضو هیئت‌مدیره شهرک صنعتی شکوهیه نیز در این جلسه، بیان کرد: مبحث حق النظاره مشکلات اقتصادی زیادی را به واحدهای صنعتی تحمیل کرده است، در وضعیت اقتصادی کنونی واحدهای صنعتی توان پرداخت این ارقام را ندارند.
حمیدرضا عالمی با اشاره به مشکل کمبود آب شهرک صنعتی شکوهیه خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی این شهرک بحران آب‌دارند، ۵ روز بوده که به دلیل کم‌آبی فضای سبز شهرک صنعتی شکوهیه آبیاری نشده است.
وی تاکید کرد: طبق بند ۲ قانون توزیع عادلانه آب، با توجه به وضعیت استیصال و بحرانی حاکم بر وضعیت آب امکان حذف هزینه حق النظاره وجود دارد.
وی گفت: قطعی برق یکی دیگر از مشکلات این شهرک صنعتی است، خاموشی برق از ساعت ۱۳ تا ۱۵ مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود می‌آورد.
عالمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: معادن شن و ماسه شهرک صنعتی شکوهیه تعطیل بوده و همین امر فعالیت‌های توسعه‌ای شهرک را تحت تأثیر قرار داده است.
وی همچنین مشکل خدمات ایمنی را مورد توجه قرار داد و گفت: آتش‌نشانی این شهرک فرسخ‌ها از استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد، ۳ دستگاه آتش‌نشانی مستقر است و حداقل یک دستگاه دیگر نیزباید به آن اضافه شود.
عضو هیئت‌مدیره شهرک صنعتی شکوهیه ادامه داد: برای کاهش هزینه‌های تولید لازم است تا خطوط ریلی به شهرک صنعتی شکوهیه متصل شود.


۸۰ درصد سوهان قم صادر می‌شود
رییس اتحادیه سوهان قم نیز دراین جلسه با انتقاد از وضعیت انتقال بنکداران استان به شهرک شهاب اظهار کرد: واگذاری زمین در این شهرک به بنکداران، مشکل تمام سوهانی‌های استان بوده و معضلات زیادی را برای آن‌ها به وجود آورده است.
اصغر جهانگیری ادامه داد: حمایت از صنف سوهان استان در ایجاد اشتغال و کاهش آمار نابه هنجاری‌های اجتماعی بسیار مفید است اما همچنان نگاه‌های مثبتی دراین بین مشاهده نمی‌شود.
وی با بیان مزیت‌های سوهان قم بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد تولیدات سوهان قم به خارج از استان صادر می‌شود که با ارز آوری برای قم همراه است.
وی تاکید کرد: عدم واگذاری زمین در شهرک شهاب سبب بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران برای توسعه خوشه سوهان در استان قم شده است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
بهرام سرمست استاندار قم روز ظهر ضمن بازدید از واحد صنعتی پاکشوما و آراد، فاز توسعه آن‌ها را نیز کلنگ زنی کرد، همچنین کلنگ فاز توسعه‌ای ۹۶ هکتاری شهرک شکوهیه، فاز شهرک کفش و دمپایی ماشینی استان نیز امروز به زمین زده شد.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت شهرک های صنعتی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،مظفری دادستان فیروزکوه در این  خصوص گفت : این واحد تولیدی متعهد شد تا ظرف مدت ۶ ماه تصفیه خانه در حال ساخت خود را به بهره برداری برساند و تا قبل از آن هم نسبت به رفع بوی نامطبوع تا کمتر از یکماه آینده اقدام کند. 

رئیس دادگستری فیروزکوه نیز در ادامه بیان داشت: ما تلاش داریم تا کارخانه به فعالیت خود ادامه دهد اما این موضوع نباید موجب تضییع حقوق عامه شود. 

درزی افزود : باید فرآیند تولید کارخانه به گونه ای برنامه ریزی شود تا علاوه بر حفظ راندمان تولید ، از انتشار بوی نامطبوع و نارضایتی مردم هم جلوگیری شود.  

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد