Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@10:30:40 GMT

ارزش دلار به کمترین میزان در سه ماه گذشته کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۹۳۱۴

به گزارش فارس به نقل از رویترز،‌ در حالی که زمان کمی تا برگزاری جلسه هیأت مدیره بانک مرکزی فدرال آمریکا باقی مانده است ارزش دلار به کمترین میزان در سه ماه گذشته در برابر دیگر ارزهای مرجع رسید.

این انتظار در بازار ایجاد شده است که ممکن است بانک مرکزی فدرال آمریکا برای نخستین بار در 10 سال گذشته به سمت کاهش نرخ بهره برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤسسه CME فدواچ احتمال کاهش بهره در نشست کنونی را 20 درصد و در نشست آتی را 70 درصد عنوان کرده است.

طی سه هفته گذشته دلار یک درصد از ارزش خود را از دست داده و برخی کارشناسان معتقدند در صورتی که بانک مرکزی آمریکا موضع خنثی‌تری را نسبت به افزایش یا کاهش نرخ بهره در پیش گیرد، دلار تقویت خواهد شد.

کارشناسان مؤسسه بانکی HSBC می‌گویند: با در نظر گرفتن سیگنال‌های ارائه شده از سوی بانک مرکزی فدرال آمریکا به این نتیجه می‌رسیم که هیچ تمایلی به کاهش سریع نرخ بهره دلار در ماه‌های جولای یا ژوئن در این بانک وجود ندارد.

از طرف دیگر یورو هم منتظر سخنرانی ماریو درگی،‌ رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپاست. یورو توانست در بازار امروز بالای 1.12 دلار بماند و این انتظار وجود دارد که ماریو درگی در سخنان خود درباره سیاست‌های آتی این بانک برای مبارزه با رکود اقتصادی پیش رو را به صورتی شفاف‌تر بیان کند.

با توجه به آنکه نرخ بهره بانکی در حوزه یورو هم اکنون منفی است و نرخ تورم نیز بسیار کمتر از میزان مطلوب بانک مرکزی اتحادیه اروپاست بازارهای مالی منتظر سخنان درگی هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی منفرد روز دوشنبه در جلسه توسعه صادرات استان، افزود: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

گلشنی منفرد اظهار داشت: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: در سال جاری، ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.

گلشنی منفرد با بیان اینکه سهم صادرات استان از کشور ۱.۳ درصد است، افزود: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی ادامه داد: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

کد خبر 6085662

دیگر خبرها

  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • نرخ رشد نقدینگی در مسیر کاهش
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد
  • کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد