Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@23:52:58 GMT

دیدار هیأت پارلمانی جمهوری عراق با محمد جواد ظریف

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۹۳۲۰

دیدار هیأت پارلمانی جمهوری عراق با محمد جواد ظریف

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در این دیدار روابط عمیق و ریشه دار دو ملت و کشور ایران و عراق، توافقات مهم بین دو کشور بویژه در زمینه‌های اقتصادی و تسهیلات ایجاد شده برای شهروندان ایرانی و عراق برای تردد به بین دو کشور، حمایت‌های متقابل دو کشور در شرایط سخت، نقش همکاری ایران و عراق در ثبات و امنیت منطقه و وضعیت و تحولات منطقه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان،  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو  کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان بویژه ترکمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، به اقدامات صورت گرفته از سوی مراجع ذیربط ایرانی برای اجرای توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله در حوزه های اقتصادی تاکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون همکاری های کنسولی و مرزی و توافقات صورت گرفته برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور در زمینه گاز، برق، مدیریت آب، حمل و نقل و ترانزیت، اجرای طرح های زیربنایی و افزایش مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری‌های دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد. 

رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور،  از این همکاری ها به عنوان نمادی از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

بردی محمدف با اشاره به  تجارب مثبت اجرای طرح های زیربنایی توسط شرکت های ایرانی در ترکمنستان، از شرکت های ایرانی برای فعالیت بیشتر در کشورش اعلام آمادگی کرد.  

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم،  برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین دریای خزر تبادل نظر شد.

نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجهدیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانیامیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات