Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛آیت‌الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه کمیسیون ویژه شناسایی افرادی است که در معرض شرایط رهبری برای آینده هستند.در مورد لیست کمیسیون ویژه، رئیس مجلس خبرگان رهبری هم مانند بقیه اعضای خبرگان است و حق سوال پرسیدن ندارد؛ تنها کسی که می‌تواند اطلاع داشته باشد و از آنها سوال کند خود رهبری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به تازگی محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه با فارس اعلام کرده که لیستی از گزینه‌های رهبری وجود دارد که تنها سه نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری که عضو کمیسیون ویژه هستند از آن اطلاع دارند. او در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس درباره کمیسیون تعیین مصادق رهبری در مجلس خبرگان گفته بود: «کمیسیونی وجود دارد که از آن به کمیسیون تحقیق تعبیر می‌شود؛ کمیسیون ویژه‌ای است و وظیفه‌اش این است که تمام کسانی که در معرض واجدیّت شرایط رهبری باشند را شناسایی کند و لیستی از آن‌ها تهیه کند. چون مسئله صددرصد محرمانه است و با توجه به تجربه ناموفقی هم که در گذشته از مسئله اعلام قائم مقام رهبری به‌وجود آمده، تصمیم گرفته شده در کمیسیون ویژه‌ای که وجود دارد، فقط ۳ نفر این اسامی را نزد خودشان نگه دارند و از دایره این کمیسیون ۳ نفره خارج نشود.»
 
آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در این باره به ایرناپلاس اظهار می‌کند: وظیفه کمیسیون ویژه شناسایی افرادی است که در معرض شرایط رهبری برای آینده هستند. یعنی این کمیسیون کسانی که الان در قید حیات هستند و امکان دارد به عنوان گزینه مطرح شوند شناسایی می‌کند.
 
به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری افرادی که در لیست گزینه‌های رهبری آینده نظام قرار می‌گیرند، دائم از سوی کمیسیون ویژه رصد می‌شوند و موضع‌گیری‌ها و عملکردهای آنان در پرونده‌ای ثبت می‌شود تا کمیسیون ویژه در روز مبادا اطلاعات خود را مطرح کند تا مجلس خبرگان تصمیم‌گیری کند.
 
حیدری با تاکید بر محرمانه بودن اعضای کمیسیون ویژه می‌گوید: در این مورد رئیس مجلس خبرگان رهبری هم مانند بقیه اعضای خبرگان است و حق سوال پرسیدن ندارد. یعنی اعضای کمیسیون ویژه حتی حق افشای اطلاعات خود را به رئیس مجلس خبرگان هم ندارند. تنها کسی که می‌تواند اطلاع داشته باشد و از آنها سوال کند خود رهبری هستند.
 
او توضیح می‌دهد: این مساله اختیارش با رهبری است. ایشان می‌تواند از نام افرادی که در لیست کمیسیون ویژه قرار گرفته‌اند مطلع شوند. اگر لازم دانستند می‌توانند سوال کنند و اگر لازم ندانستند و نپرسیدند بر کمیسیون ویژه لازم نیست اطلاعات خود را برای ایشان افشا کند. برچسب ها: حیدری ، کمیسیون ویژه ، رهبر

منبع: خرداد

کلیدواژه: حیدری کمیسیون ویژه رهبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران