Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علامه طباطبایی، حسین سلیمی در همایش «جهانی شدن و کانون فرهنگ‌های بدیل؛ گفت‌وگوهای فرهنگی تمدنی ایران و آلمان» با دانشگاه علامه طباطبایی و ظرفیت‌های آن به خصوص در حوزه نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی گفت: علامه طباطبایی تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی و به عنوان یکی از ۱۳ دانشگاه برتر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی با طرح این پرسش که معنای جهانی‌شدن چیست، گفت: برخی از متفکران مانند گوردن معتقدند که جهانی‌شدن یک بازار جهانی فوق‌العاده برای به دست آوردن ارزش‌ها و ایده‌ها است. همچنین تعریف «بوردیو» از جهانی‌شدن به معنای روش تجاری جدید و پلی ارتباطی بین کار و ساختار در عرصه جهانی و ایجاد نوع جدیدی از تحولات بین‌المللی است. جهانی‌شدن هنوز نمی‌تواند در مرزهایی خارج از فضاهای جغرافیایی قرار گیرد؛ اما همچنین، فرهنگ دیگر در چارچوب حاکمیت ها محدود و منحصر نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علامه افزود: مفهوم جهانی شدن زمینه جهانی مشترک برای فرهنگ‌های مختلف است، فرهنگ‌هایی که مواردی متشابه و متفاوت هستند.

سلیمی گفت: برخی فکر می‌کنند که فرهنگ فرآورده‌ای دولتی است که توسط دولت‌ها شکل‌گرفته است. برخی از نظریه‌پردازان نیز فرهنگ را از دولت جدا می‌کنند و آن را موضوعی می‌دانند که در زمینه هنر، آزادی، سیستم ارزش‌ها و دین معنا پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: فرهنگ یک سیستم نماد است و ارزش‌ها، عادت‌ها و ایده‌ها، شبکه‌های متصل شده از نمادهای فرهنگی را تشکیل می‌دهند. فرهنگ‌ها سیستم‌های سیالی هستند و مانند ابرهای متحرک در محیط جهانی تعامل می‌کنند.

همایش «جهانی شدن و کانون فرهنگ‌های بدیل؛ گفت‌وگوهای فرهنگی تمدنی ایران و آلمان» با حضور اندیشمندان و استادان داخلی و خارجی در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارایه راهکار مناسب در راستای رفع معضلات تالاب انزلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست حل مشکلات و چالش‌های تالاب انزلی به ریاست حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی را از معضلاتی دانست که سالیان متمادی مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده است و افزود: مسؤولان باید با جرأت و شجاعت به این مساله ورود کرده و راهکارهای لازم در جهت حل آن را ارائه کنند.

وی در ادامه افزود: مسائل زیست محیطی شهرستان انزلی از جمله دفع ناصحیح پسماند در اطراف تالاب مشکلات عدیده ای را فراهم کرده است.

رئیس شورای قضائی استان همچنین تصریح کرد: رسوبات تالاب و همچنین گیاه مهاجم سنبل آبی از معضلات کنونی تالاب است که باید راهکارهای مناسب و کارشناسی در راستای حل آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه لازم است دستورات انقلابی، قاطع و جسورانه در راستای لایروبی تالاب هر چه زودتر صادر شود، گفت: باید مشکلات شهرستان انزلی را اولویت بندی نموده و از تمام ظرفیت شهرستان در جهت لایروبی تالاب بهره بگیریم.

این مقام ارشد قضائی با تاکید بر اینکه موضوعات زیست محیطی با محوریت تالاب انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان باشد، تصریح کرد: حفظ محیط زیست استان اعم از جنگل، ساحل، تالاب و … همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه قضائی نیز در این مورد پشتیبان دستگاه‌های اجرایی بوده و از هیچ کوششی فروگزار نخواهد کرد.

کد خبر 6084837

دیگر خبرها

  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم ارایه راهکار مناسب در راستای رفع معضلات تالاب انزلی
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار