Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو، "علی واعظ" مسئول طرح تحقیقاتی ایران در اندیشکده گروه بین المللی بحران گفت: تنش میان آمریکا و ایران بطور بی سابقه‌ای افزایش یافته است و این موضوع می‌تواند به خطری بزرگ برای منطقه تبدیل شود.

وی درباره اتهامات بی اساس مطرح شده درباره دست داشتن ایران در ماجرای حمله به دو نفتکش در دریای عمان گفت: تا این لحظه اسناد معتبری برای متهم کردن ایران ندیده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاملاً امکان پذیر است که اقدامی که در ویدئوهای منتشر شده از سوی آمریکا مشاهده شد، عملیات ایران برای نجات خدمه نفتکش باشد. پیش از اتهام بدون مدرک، باید به نشانه حسن نیت، تقاضای تحقیقات تحت نظارت سازمان ملل متحد مطرح شود.

واعظ در مورد سیاست "فشار حداکثری" دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران نیز گفت: این مسئله غیر قابل انکار است که تحریم‌های آمریکا صدمات زیادی به اقتصاد ایران وارد کرده است اما به نظر نمی‌رسد این سیاست‌ها به تغییر خط مشی در حکومت ایران منجر شود و حتی ممکن است جواب عکس هم دهد. در واقع باید بگویم سیاست فشار حداکثری آمریکا نه تنها این کشور را به عقب نرانده است بلکه تهاجمی‌تر هم کرده است.

وی ادامه داد: جنگ طلبان در کاخ سفید به قیام مردمی در ایران دل خوش کرده اند در حالی که سخت در اشتباه هستند. نه تنها شاهد چنین رویکردی نیستیم، بلکه میزان اعتراض ها و تظاهرات در ماه های اخیر کاهش یافته است.

فرانسوا نیکولو" سفیر سابق فرانسه در تهران نیز روز گذشته (دوشنبه) درباره ماجرای حمله به دو نفتکش در آب‌های دریای عمان گفت: در گذشته نیز شاهد چنین اقداماتی در خلیج فارس و دریای عمان بوده ایم اما همچنان در انتظار اسناد معتبر هستیم. اسنادی که از جانب آمریکا ارائه شده است به هیچ عنوان برای استناد و متهم کردن یک کشور کافی نیست. نخستین فرضیه‌ای که مطرح شده است نقش داشتن ایران در این حملات است، اما این درست نیست چرا که هیچ اطمینانی در این زمینه وجود ندارد. عملیاتی با پرچم دروغین برای آنکه مسئولیت این اقدام به گردن تهران بیافتد نیز امکان پذیر است. حتی یک گروه تروریستی کوچک با پرچم یک کشور نیز می‌تواند این عملیات تروریستی را انجام دهد و به گردن آن کشور بیاندازد.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا از ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان قانع نشدند و خواستار تحقیقات مستقل سازمان ملل متحد در ارتباط با این مساله شدند.

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

نخستین شناور ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.
این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است.

دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بیشتر بخوانید؛ بایدن ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را تمدید کرد

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227611 برچسب‌ها جوبایدن

دیگر خبرها

  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت