Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@02:12:37 GMT

مسکو: سپاه پاسداران سهم بزرگی در جنگ با داعش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۹۶۵۶

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌گوید در یک جلسه با نمایندگان و مقامات سرویسهای امنیتی این کشور در فرامرزها با انتقاد از سیاست خارجی آمریکا گفت که آمریکا تحریمها را به صورت یک جانبه و بدون توجه به دیدگاه نزدیکترین متحدان خود اعمال می‌کند.

 وی افزود: این دیگر محرمانه نیست که طی چند سال گذشته تحریمها به یک روش مورد علاقه واشنگتن تبدیل شده است و موضوع نگران کننده این است که این محدودیتها کاملا به صورت خودسرانه، خودبخود و به صورت مخرب اعمال می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد که در این زمینه آمریکاییها به عواقب دراز مدت این تحریمها و حتی به دیدگاه نزدیکترین شرکای اقتصادی خود نیز توجه نمی‌کنند.

ناریشکین در ادامه تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک نمونه از اقدامات تحریمی آمریکا اشاره کرد و گفت: سازمان سپاه سهم بزرگی در  جنگ با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه داشته است.

براساس گزارش اینترفکس وی در ادامه اظهارات خود گفت که کشورهای غربی میلیاردها دلار برای حمایت از معارضان و گروه‌های مخالف در سوریه خرج کرده‌اند. 

وی در ادمه با اشاره به افزایش تنش‌ها در ارتباط با مسائل ایران تاکید کرد که «مسکو خطر وقوع درگیری جدی در این زمینه نمی‌بیند.»

این اظهارات مقام روس پس از تحرکات اخیر آمریکا در منطقه خلیج فارس و اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به این منطقه به بهانه مقابله با تهدید ایران مطرح می‌شود.

برخی تحلیلگران معتقدند که آمریکا با بحران سازی در منطقه غرب آسیا به دنبال ایران هراسی و فروش تسلیحات نظامی به کشورهار عربی و کسب درآمدهای هنگفت از قِبَل آن است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.    به گزارش ایسنا، منابع ایرانی به المیادین گفته‌اند هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته و رسانه‌های آمریکایی یک جنگ نیابتی اطلاعات نادرست را از طرف رژیم صهیونیستی اجرا می‌کنند.   یک مقام ایرانی هم به رویترز گفته حمله موشکی به ایران انجام نشده و صداهای انفجار در اصفهان ناشی از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی بوده است.   فاکس نیوز هم خبر داده آمریکا در حوادث امروز نقشی نداشته است.   بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور  در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.   شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.   تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.    همچنین بر اساس این گزارش ،برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.   منابع خبری موثق اعلام کردند گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجمع مردم در حمایت از عملیات سپاه پاسداران 
  • جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را شکست
  • حمایت قاطع نمازگزاران در مشهدالرضا از وعده صادق
  • راهپیمایی نمازگزاران کرجی در حمایت از عملیات وعده صادق
  • هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • سپاه پاسداران در حمله به اسرائیل از کدام سلاح‌های خود استفاده نکرد؟
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • رسانه‌ها بزرگی عملیات وعده صادق را تبیین کنند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند