Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز سه‌شنبه در سخنانی از نحوه عملکرد برخی از سازمان‌های انسان‌دوستانه در یمن انتقاد کرد و گفت که هیچ مانعی برای انجام اقدامات و فعالیت‌های سازمان‌های انسانی در یمن وجود ندارد، اما به شرطی که این اقدامات صرفا انسانی و نه سیاسی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش المسیره، عبدالسلام از دستگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی فعال در یمن خواست تا به اقدام انسانی پایبند باشند و به دور از هرگونه بهره بردای سیاسی و اطلاعاتی به نفع متجاوزان، عمل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان‌های بین‌اللمللی فعال در یمن با دستگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی همکاری می‌کنند، اظهار داشت که برخی از این سازمان‌های انسانی، اطلاعات جمع‌آوری شده را تحت عنوان اقدام بشردوستانه به کشورهای متجاوز عضو ائتلاف سعودی می‌فروشند.

محمد عبدالسلام تصریح کرد: «سازمان‌های مشکوکی که فقط دَم از کمک‌های بشردوستانه می‌زنند، با انجام اقدامات اطلاعاتی و جاسوسی و بهره‌برداری سیاسی، خود را از ارزش‌های واقعی انسانی دور کردند».

سخنگوی انصارالله خطاب به مسئولان انسان‌دوستانه بین‌المللی گفت که «اگر شما به بهبودی اوضاع انسانی در یمن تاکید دارید، باید انگشت اتهام را به سمت محاصره‌کنندگان و عاملان فاجعه یمن نشانه بگیرید».

وی در پایان تاکید کرد، «کسانی که به کشورهای متجاوز برای کشتار مردم یمن سلاح می‌دهند و همرمان جنایت‌های آنها را سانسور می‌کنند، شایسته ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به ملت یمن نیستند».

اخیرا، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم از اقدام سازمان برنامه جهانی غذا در خرید مواد غذایی فاسد برای ملت یمن پرده برداشت و از سازمان مزبور خواست تا از ارسال مواد غذایی فاسد برای ملت یمن خودداری کند.

«مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه دیشب (دوشنبه) هشدار داده بود که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد. وی همچنین خبر داد که بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به  4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، وارد پنجمین سال خود شده است و طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور کشته و یا زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

کد خبر 847018 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها