Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه با فارس اعلام کرده که لیستی از گزینه‌های رهبری وجود دارد که تنها سه نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری که عضو کمیسیون ویژه هستند از آن اطلاع دارند. او در پاسخ به سوالی درباره کمیسیون تعیین مصادق رهبری در مجلس خبرگان گفته بود: «کمیسیونی وجود دارد که از آن به کمیسیون تحقیق تعبیر می‌شود؛ کمیسیون ویژه‌ای است و وظیفه‌اش این است که تمام کسانی که در معرض واجدیّت شرایط رهبری باشند را شناسایی کند و لیستی از آن‌ها تهیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون مسئله صددرصد محرمانه است و با توجه به تجربه ناموفقی هم که در گذشته از مسئله اعلام قائم مقام رهبری به‌وجود آمده، تصمیم گرفته شده در کمیسیون ویژه‌ای که وجود دارد، فقط ۳ نفر این اسامی را نزد خودشان نگه دارند و از دایره این کمیسیون ۳ نفره خارج نشود.»

آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در این باره اظهار می‌کند: وظیفه کمیسیون ویژه شناسایی افرادی است که در معرض شرایط رهبری برای آینده هستند. یعنی این کمیسیون کسانی که الان در قید حیات هستند و امکان دارد به عنوان گزینه مطرح شوند شناسایی می‌کند.

به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری افرادی که در لیست گزینه‌های رهبری آینده نظام قرار می‌گیرند، دائم از سوی کمیسیون ویژه رصد می‌شوند و موضع‌گیری‌ها و عملکردهای آنان در پرونده‌ای ثبت می‌شود تا کمیسیون ویژه در روز مبادا اطلاعات خود را مطرح کند تا مجلس خبرگان تصمیم‌گیری کند.

حیدری با تاکید بر محرمانه بودن اعضای کمیسیون ویژه می‌گوید: در این مورد رئیس مجلس خبرگان رهبری هم مانند بقیه اعضای خبرگان است و حق سوال پرسیدن ندارد. یعنی اعضای کمیسیون ویژه حتی حق افشای اطلاعات خود را به رئیس مجلس خبرگان هم ندارند. تنها کسی که می‌تواند اطلاع داشته باشد و از آنها سوال کند خود رهبری هستند.

او توضیح می‌دهد: این مساله اختیارش با رهبری است. ایشان می‌تواند از نام افرادی که در لیست کمیسیون ویژه قرار گرفته‌اند مطلع شوند. اگر لازم دانستند می‌توانند سوال کنند و اگر لازم ندانستند و نپرسیدند بر کمیسیون ویژه لازم نیست اطلاعات خود را برای ایشان افشا کند.

64۲۷۲۱۷

کد خبر 1271341

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران