Web Analytics Made Easy - Statcounter

غادا هیجاوی عصر روز سه شنبه در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان در محل اتاق بازرگانی، افزود: در زمان حاضر ۱۰ شهر از ایران به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شدند مانند اصفهان، آباده، مشهد، سیرجان، میبد و تبریز.

وی با بیان اینکه طرح انتخاب شهرهای جهانی صنایع دستی از سال ۲۰۱۴ آغاز شد، اظهار داشت: تا سال ۲۰۱۹ حدود ۳۸ شهر از سراسر دنیا در این طرح انتخاب شدند که ۳۰ شهر از آنها از آسیا و اقیانوسیه، ۶ شهر از امریکای جنوبی و ۲ شهر از اروپا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیجاوی ادامه داد: در آینده سه شهر دیگر از ایران، هفت شهر از چین، سه شهر از هند، ۲ شهر از تایلند و از هر یک از کشورهای مالزی، عمان، اردن، لبنان و فلسطین یک شهر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی شهرها که بیش از یک صنایع دستی ثبت کرده‌اند و در آن حرفه‌ای عمل می‌کنند به عنوان شهر تخصصی صنایع دستی انتخاب می‌شوند مانند اصفهان.

هیجاوی با اشاره به توجهی که مردم ایران به ارزش‌های صنایع دستی و اهتمامی که کارآفرینان و سازمان‌های غیر دولتی برای توسعه آن دارند، تصریح کرد: همکاری بین بخش‌های عمومی و خصوصی در این شرایط اهمیت خاصی دارد.

وی با تاکید بر اینکه حضور و حمایت دولت ایران در بخش صنایع دستی به عنوان گنجینه عظیم ملی، قابل توجه است، اضافه کرد: صنایع دستی نقش اساسی در توسعه پایدار و یکپارچگی منطقه دارد و باید برای حفاظت از آن اقدام کرد.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی صنایع دستی با اشاره به نقش صنایع دستی به عنوان ابزار فرهنگی و تأثیرگذار در ایجاد دوستی و صلح بین جوامع، گفت: سازمان میراث فرهنگی ایران با تلاش خستگی ناپذیر خود، صنایع دستی را به عنوان برنامه توسعه ملی در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: ایران با انتخاب صنایع دستی به عنوان یکی از محورهای توسعه ملی تلاش دارد از طریق آن فرصت‌های متفاوتی ایجاد و به آینده اجتماعی و فرهنگی این کشور کمک کند.

هیجاوی با بیان اینکه این امر از طریق همکاری بین بخش در ایران به نتیجه رسیده است، ادامه داد: برپایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان نمونه‌ای از این همکاری است.

وی با اشاره به عضویت اصفهان در شبکه شهرهای جهانی صنایع دستی تاکید کرد: این موضوع مسؤولیت سنگینی بهمراه دارد و این شهر باید به تعهدات خود عمل کند که در ارتباط با سایر اعضای شبکه حاصل می‌شود.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با مشارکت فعالان گردشگری و صنایع دستی ۱۶ کشور خارجی، ایران و اصفهان از ۲۸ خرداد به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یک هزار و ۸۵۰ اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است.
این استان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید انواع مختلف صنایع دستی ایران به‌شمار می‌رود و از دیرباز نیز گهواره هنرهای زیبا و صنایع دستی بوده است.

۳۰۱۱/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است