Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن زدا در پرسش و پاسخ زنده اینستاگرامی با مخاطبانش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا علیرغم اخباری که قبلاً اعلام کرده بودید کف حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی به دو میلیون تومان نرسید و برخی کمتر از این مبلغ دریافت می‌کنند؟ اظهار کرد: سوءتفاهمی پیش آمده بود و این مسئله را خوب توضیح نداده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بودجه بندی هرسال ما مجموع پولی که به هر فرد سالانه باید بپردازیم از حق مسکن، درمان و عیدی و … را محاسبه می‌کنیم.

وی افزود: باید شفاف‌تر توضیح می‌دادیم. مجموع پولی که فرد دریافت می‌کند را تقسیم بر ۱۲ می‌کنیم که به حدود دو میلیون تومان می‌رسید. در حالی که همه برداشت کرده بودند که دریافتی خالص هر ماه به دو میلیون تومان می‌رسد.

زدا درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: این مهم یکی از دغدغه‌های اصلی ماست و روزی نیست که پیگیری نکنیم، زیرا می‌دانیم شرایط بازنشستگان ما چقدر سخت است. مدل همسان سازی را طراحی و ارائه کرده‌ایم. کار در سازمان تامین اجتماعی انجام شده و مراحل بعدی باید در دولت طی شود و منابع مالی آن ۱۲ هزار میلیارد تومان برای سال اول است که تامین شود.

وی افزود: مستمری بگیران ما دلخور هستند که چرا در سال ۹۸ همسان سازی برای بازنشستگان کشوری و لشکری انجام شد، ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی دیده نشد. البته عددی که برای بازنشستگان کشوری نیز دیده شده کافی نبود و آنطور که مدیرعامل صندوق بازنشستگی در جلسه معاونین وزارت رفاه می‌گفت به هر نفر ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد که این رقم مدنظر ما نیست و به دنبال آن هستیم منابع مالی کامل تامین شود.

زدا در پاسخ به پرسشی درباره تاخیر و معوقات پرداخت حق بیمه بیمه شدگان حمایتی، چون قالیبافان، تاکسیرانان و … از سوی دولت که مشکلاتی را به همراه دارد نیز گفت: ما نیز ناراحت هستیم، بخشی از حق بیمه کارفرمایی بیمه شدگان حمایتی را دولت باید بپردازد، اما به آن حدی که باید پرداختی ندارد. دوسال پیش ۵۲۰ هزار قالیباف را بیمه کرده بودیم، ولی دولت برای ۳۰۰ هزار نفر حق بیمه پرداخت کرد و ۲۲۰ هزار نفر را خودمان مازاد باید بپردازیم که باری به ما تحمیل می‌کند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه "چرا برای قطع بیمه مردم اینقدر پافشاری می‌کنید؟ " گفت: عقیده، نیت و اراده ما گسترش پوشش بیمه است و هرچقدر تعداد بیمه شدگان بیشتر باشد به نفع ماست. ولی از مردم خواهش می‌کنیم از محل شغل اصلی خودشان بیمه شوند، زیرا با بیمه من غیرحق برخورد می‌کنیم.

وی درباره سختی کار رانندگان و اینکه چرا مشمول سخت و زیان آوری نمی‌شوند گفت: موافق این موضوع هستیم. دو گروه راننده داریم؛ یک گروه کسانی هستند که در شرکت‌ها و مراکز صنعتی کار می‌کنند که از سخت و زیان آوری استفاده می‌کنند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: گروه دوم رانندگان خویش فرما هستند که کارگر کسی نیستند و برای خودشان کار می‌کنند. در کارگاه، کارفرما شرایط سخت را ایجاد کرده و بیمه شده ناچار است کار کند. در واقع مشمولین قانون سخت و زیان آور مشمول قانون کار هستند. اما رانندگان گروه دوم اینگونه نیستند. ما بی تفاوت هم نیستیم و پیشنهاد ما این بوده که صندوق حمایت از رانندگان ایجاد شود که اگر در قالب قانون جدید مختص این گروه در مجلس تصویب و این صندوق با کمک دولت، راننده و بخش خصوصی تشکیل شود، آن‌ها هم سخت و زیان آور می‌شوند. در سختی کار این گروه شکی نیست.

وی جزئیات پرداخت وام به بازنشستگان را نیز اعلام کرد و گفت: از بانک رفاه خواستیم ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهد که در اختیار کانون هاست و بین دو تا سه میلیون تومان بر اساس اولویت‌ها پرداخت می‌شود. البته تامین این اعتبارات برای ما مشکل است، اما از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنیم.

زدا در پاسخ به اینکه چرا بیمه شده ناچار است هر شش ماه شناسنامه فرزند دخترش را به شعب بیمه ببرد تا اثبات کند مجرد است؟ گفت: ما با سازمان ثبت احوال لینک شدیم و اخیرا ارتباط برقرار شده و چهار واقعه طلاق، ازدواج، تولد و فوت را آنلاین استعلام می‌کنیم و در آینده مراجعه حضوری برای اثبات تجرد و وقایع ذکر شده نخواهیم داشت.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه چرا حقوق از کارافتادگی جزئی، افزایش نمی‌یابد گفت: تکذیب می‌کنم، همه کسانی که حقوق می‌گیرند در ابتدای سال مشمول افزایش‌های اعلامی می‌شوند.

وی درباره درآمد پایین باربر‌ها و در مقابل حق بیمه بالای آن گفت: بیمه باربری هفت درصد و پایین‌ترین نرخ است. متاسفانه افراد زیادی داشتیم که به صورت غیرقانونی از این حق بهره‌مند شده‌اند. به بانک‌های اطلاعاتی متصل شده‌ایم و اخیرا استعلامات لازم را انجام می‌دهیم. در میان کارگران ساختمانی افرادی را شناسایی کردیم که ۲۰۰ خودروی گرانقیمت داشت یا بالای ۶۰۰ میلیارد تسهیلات بانکی استفاده کرده بود. داشتن ۲۰۰ خودرو جرم نیست، ولی قطعا آن فرد کارگر ساختمانی هم نیست. از این افراد میخواهیم از محل شغل اصلی خود بیمه شود. ۱۰۰ هزار بیمه شده کارگر ساختمانی را شناسایی کردیم که من غیرحق بودند.

وی در پاسخ به اینکه سایت بیمه قالبیبافان چه زمانی باز می‌شود؟ اظهار کرد: سامانه وقتی باز میشود که تامین اعتبار کرده و پول حق بیمه کارفرمایی را دریافت کنیم. مشکل تامین اعتبار را داریم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات واگذاری شرکت‌های شستا نیز توضیح داد: آنطور نیست که یک نسخه برای آن ارائه داده باشیم. شرکت‌های پربازده در بورس و با بالاترین قیمت واگذار می‌شوند. اما شرکت زیان ده را بورس نمی‌پذیرد و قیمت خوبی ندارد که آن را از طریق اجماع و ادغام و انحلال مدریت می‌کنیم. چند سناریو داریم و اجازه هم نخواهیم داد که اموال بیمه شدگان و کارفرمایان به تاراج برود. امانتداری می‌کنیم و محکم پای آن ایستاده ایم.

وی درباره زمان اجرای قانون جدید بیمه طلاب و روحانیون گفت: قانون جدید نداریم و همان را ادامه می‌دهیم و مرکز خدمات حوزه از بزرگترین کارفرمایان ما هستند.

زدا با بیان اینکه هر ماه ۳۵۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری می‌پردازیم؛ در پاسخ به پرسشی درباره علت نصف شدن مستمری همسر پس از فوت بیمه شده گفت: اصلاً این طور نیست؛ ولی سهام همسر ۵۰ و سهام فرزندان از حقوق ۲۵ درصد است که جمع ریالی آن از کل حقوق نباید بیشتر باشد. اگر بیمه شده‌ای فوت کرد و فرزندی نداشت، همسر مستمری را کامل دریافت می‌کند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش بیش از اندازه حق بیمه مشاغل و حرف آزاد گفت: هرساله شورای عالی کار حداقل حقوق را مشخص و تصویب می‌کند که حق بیمه بر اساس آن تعیین می‌شود. در بخش بیمه اختیاری و مشاغل آزاد برخی گروه‌ها حق بیمه ۲۶ درصد بود که امسال باید یک درصد افزایش میافت و امسال به ۲۷ درصد رسید. البته از آن سو در هنگام بازنشستگی هم دریافتی شان بهتر می‌شود.

وی درباره قطع بیمه رانندگان آژانس گفت: ما بیمه‌ای را قطع نمی‌کنیم و به دنبال افزایش پوشش بیمه گری هستیم؛ مگر آنکه مشکلی پیش بیاید مثلا لیست به ما نرسد یا در هنگام بازرسی در آژانس حضور نداشته باشند یا مدارکشان موجود نباشد.

زدا در پاسخ به اینکه اگر کارفرمایی عنوان شغلی کارگر را درست ننویسد در هنگام بازنشستگی چه باید چه کرد؟ گفت: راهکار وجود دارد؛ به پرونده پرسنلی فرد مراجعه و عنوان شغلی واقعی را پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تأمین اجتماعی وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی از اجرای طرح بیمه رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند و بیشتر در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: زنان خانه‌دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و به بالای آنها از یکم فرورین سال۱۳۹۶ به بعد است تا ۳۱ فروردین ماه فرصت دارند برای بیمه کردن خود و بهره‌مندی از مزایای بیمه اجتماعی اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان متوفی و نقل و انتقال سوابق، بصورت رایگان اقدام کنند.

وی افزود: این قانون شامل زنان ساکن مناطق روستایی و عشایری است و از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعمال می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان تصریح کرد: در این مرحله، مادرانی دارای سه فرزند به بالا با مراجعه به سایت www.roostaa.ir و ورود به بخش «ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل)» می‌توانند ثبت نام کنند.

اسماعیلی با اشاره به تکمیل فرایند ثبت‌نام متقاضیان پس از استعلام از ثبت احوال، گفت: اولویت تکمیل ثبت نام با مشمولانی است که منطبق بر فراخوان، شرایط لازم را احراز و زودتر اقدام به ثبت نام کرده باشند.

وی ادامه داد: حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری توسط دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت می‌گیرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  •  مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است