Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، با اشاره به رفع نیازهای جامعه توسط علوم انسانی اظهار کرد: اکوسیستم‌های نورآوری، رشد و فناوری در حوزه علوم انسانی نیز امکان فعالیت مؤثر دارد.

وی ادامه داد: جنس نوآوری در علوم انسانی با حوزه‌های فنی و مهندسی متفاوت است اما تأثیر و شبکه سازی آن تأثیر گذارتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: مهمترین شرکت‌های دانش بنیان در داخل و خارج کشور مثل بازاریابی، انتقال ایده، فروشگاه‌ها و مارکت های بزرگ و شرکت‌های خدماتی در حوزه علوم انسانی به خصوص مدیریت، اقتصاد، روانشناسی و جامعه شناسی است.

سلیمی توضیح داد: در علوم انسانی رشد نوآوری و کارآفرینی به تولید کالای فیزیکی محدود نیست بلکه شبکه‌های اجتماعی گسترده‌ای برای نوع جدیدی از خدمات اجتماعی را به وجود می‌آورد که باعث ثروت آفرینی بالا می‌شود و به تکنولوژی پیشرفته‌تری نیز احتیاج دارد.

وی با اشاره به مرکز رشد این دانشگاه گفت: مرکز رشد دانشگاه علامه طباطبایی حوزه پیوند بین علوم انسانی و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات است. بسیاری از شرکت‌ها و شتاب دهنده های موفق در این مرکز مستقر هستند.

رئیس دانشگاه علامه با بیان اینکه جامعه علمی استارتاپ‌ها در حوزه علوم انسانی را باور کرده است، اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه با توجه به امکانات ویژه علمی و پژوهشی این دانشگاه به عنوان یک نهاد حمایتی و تسهیل کننده، با ارائه خدمات مشاوره، اعطای تسهیلات پیش رشد و خدمات آموزشی به شرکت‌های نوپا، فرآیند شکل گیری و رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط دانش بنیان را تسهیل می‌کند و باعث تولید دانش، ثروت و انتقال تکنولوژی در جامعه می‌شود.

سلیمی ادامه داد: شرکت‌های پذیرش شده در مرکز رشد، پس از پیاده سازی ایده محوری و تجاری سازی، توسعه و تثبیت محصول در بازار، از مرکز رشد و نوآوری خارج شده و در سایر محیط‌های صنعتی و تجاری نظیر شهرک‌های صنعتی و شهرک‌ها، پارک‌ها، مراکز و مجتمع‌های فناوری به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

وی عنوان کرد: مقرر شده مرکز رشد در پردیس مرکزی دانشگاه و در دانشکده‌های مختلف گسترش پیدا کند تا دانشگاه علامه پس از مدتی به اکوسیستم رشد و نوآوری تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: هر شرکت که ایده آنها مشخصاتی شامل تولید کار تازه، تعریف جدید از خدمات و کنش اجتماعی، ارتباط با حوزه‌های فناوری داشته باشد به چرخه آموزش، پژوهش، نوآوری، کارآفرینی و حل مشکلات اجتماعی وارد می‌شود. همچنین این مؤلفه‌ها به دلیل پیوستگی یکدیگر را بازتولید می‌کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر قرائی در نشست خبری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین که امروز که در محل مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: در سند ملی توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ۷ راهبرد برای گفتمان‌سازی و مشارکت مردم به منظور توسعه کاربردهای فناوری‌های نرم و فرهنگی پیش‌بینی شده است و برای رسیدن به این راهبردها برنامه‌هایی مانند ایجاد بستر مشارکت مردمی، تسهیل‌گری کسب و کارها و ظرفیت رسانه ملی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به این راهبردها، رویداد ملی صنایع خلاق مانوین برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: مانوین سقفی برای صنایع خلاق بوده و عنوانی برگرفته شده از اکوسیستم نوآوری و خانه‌های خلاق است. این رویداد قرار است از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت همزمان با برگزاری رویداد اینوتکس در محل پارک فناوری پردیس برگزار شود.

دبیر اجرایی رویداد مانوین اهداف عمومی این رویداد را آشنایی زیست بوم حوزه نوآوری و فناوری، ایجاد فرصت عرضه دانش تولید شده، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت هم افزایی در استفاده از منابع مشترک، ارتباط بخش دولتی با بخش خصوصی در قالب نیازهای فناورانه، ایجاد نشاط و شوق در حوزه صنایع خلاق، نشر فرهنگ نوآوری و نوآوری در جامعه ایرانی-اسلامی، توسعه مهارت‌های اندیشیدن و توسعه خلاقیت و مهارت‌های ذهنی، استفاده از فناوری‌های نوین و ایجاد فضای همگرایی و مشارکت فعالان حوزه آموزش و یادگیری نظیر محتوا، دوره، بازی و اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر و ابزارهای کمک آموزشی عنوان کرد.

قرائی با اشاره به اینکه در بخش نمایشگاهی این رویداد شرکت ها و هسته های خلاق در ۲۸ غرفه به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلفی چون نوشت افزار، سبک زندگی، مد و پوشاک و غیره می پردازند، افزود: این رویداد بخشی تحت عنوان «روایت پیشرفت» دارد که در این بخش نیز بازدیدکنندگان با روند پیشرفت کشور در حوزه صنایع خلاق آشنا می‌شوند و در بخش رویدادی نیز با برگزاری ۳ استیج به بررسی موضوعاتی چون ارائه گزارش‌ عملکردها، رونمایی از کتاب‌ها و برندهای جدید، پروژه‌های پیشران و نوآوری‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از برخی محصولات و دستاوردهای حوزه صنایع خلاق گفت: تاکنون ۱۲ محصول برای رونمایی به ما پیشنهاد شده است که در حال بررسی هستیم، ولی احتمالا ۶ محصول، پلتفرم و برنامه برای رونمایی انتخاب خواهد شد.

کد خبر 6086527 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»