Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز درهشتمین جشنواره جابربن حیان که روز سه شنبه در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه شهید شرافت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، اظهارداشت: هر ساله در چهار مرحله مدرسه ای، شهرستانی، استانی و کشوری این جشنواره با رویکرد پژوهشی و بر اساس سند تحول بنیادین در مدارس ابتدایی به اجرا در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرمعلی الهویی بیان داشت: جشنواره جابربن حیان یکی از مهم ترین دستاوردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که با هدف تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری، تمرین مهارت های زندگی، پرورش تفکر فلسفی و تقویت حقیقت طلبی و خداجویی در مدارس ابتدایی برگزار می شود.

وی کیفیت بخشی به آموزش و تحقق اهداف دانشی، مهارتی و روش های علمی -پژوهشی، استفاده از روش حل مساله و مشارکت دانش آموزان در یادگیری را از مهم ترین شاخصه های جشنواره جابربن حیان ذکر کرد.

الهویی یادآورشد: مدیران مدارس نیز با برنامه ریزی و توجیه معلمان، دانش آموزان و والدین، تمهیدات لازم را برای اجرای مطلوب جشنواره جابربن حیان دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: این جشنواره که در راستای سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی برای دوره ابتدایی دنبال می شود، توجه ویژه ای به آموزش مهارت ها دارد.

الهویی اضافه کرد: رویکرد وزارت آموزش و پرورش بر نهادینه شدن برنامه های علمی کاربردی است که این مهم با جدیت در دستور کار آموزش و پرورش البرز قرار دارد که با استفاده از همه ظرفیت ها، به عنوان یک هدف راهبردی دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۸۶۸ دانش آموز مقطع تحصیلی ابتدایی البرز در مرحله آموزشگاهی جشنواره ملی جابربن حیان شرکت کردند، ادامه داد: از این تعداد ۳۱۸ طرح دانش آموزی به مرحله منطقه ای و ۶۶ طرح که مربوط به ۱۷۱ دانش آموز می باشد به مرحله استانی راه پیدا کرد.

وی افزود: امروز پس از ارزیابی داوران پنج طرح به عنوان طرح راه یافته به مرحله کشوری برگزیده می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در این آیین گفت: جشنواره جابربن حیان، طرحی پژوهش محور است که بیشتر بر دست سازه‌های علمی دانش آموزان و آزمایش‌های مربوط به نکات درسی آنها تمرکز دارد.

فرزاد شعبانی خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان در محورهای مستندسازی و تحقیق زمینه‌ای مشارکت دارند که در جشنواره امسال شاهد رشد طرح های دانش آموزی بودیم.

وی یادآورشد: تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به نوآوری ازاهدف اصلی برگزاری طرح جابر ابن حیان در مدارس البرزاست.

وی از شناسایی و هدایت استعدادهای برتر و پرورش تفکر خلاق و معرفی پژوهش‌های علمی دانش آموزان به عنوان دیگر اهداف این جشنواره علمی دانش آموزی یاد کرد.

شعبانی ادامه داد: در سایه برگزاری چنین جشنوراه هایی دانش آموزان از سنین پایین با روش‌های علمی و مهارت کارگروهی آشنا و برای انجام تحقیقات و پروژه‌های پیچیده‌تر در آینده آماده می‌شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره جابر ابن حیان گامی مؤثر در خودکفایی و رشد فکری و ذهنی دانش آموزان است، تصریح کرد: حضور دانش آموزان در چنین جشنواره‌هایی موجب شکوفایی استعدادهای آنان در زمینه‌های علمی می‌شود.

وی تاکید کرد: ارتقا سطح علمی دانش آموزان، همکاری اولیا با مسئولان مدارس به منظور ارتقا سطح آموزش، کمک به معلمان و دانش آموزان در راستای پاسخگویی به سوالات علمی و کمک به توسعه اهداف دانشی و مهارتی است.

در این آیین از دانش آموزانی که طرح های پژوهش محورشان در هشتمین جشنواره جابربن حیان در مرحله استانی برتر شناخته شده بود، با اهدا لوح تقدیر وهدیه تجلیل شد.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد که ۲۵۰ هزار نفر آن در مدارس ابتدایی تحصیل می کنند.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با پیروزی در دو دیدار اول خود در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ صعودش را از گروه خود مسجل کرده بود، از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در دیداری تشریفاتی به مصاف بلژیک رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را در نهایت به سود خود خاتمه دهد.   در این دیدار‌ها که در سه دست برگزار می‌شود، تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد مقابل بلژیکی‌ها در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ پیروز شده و بازی را با حساب دو بر صفر به سود خود خاتمه دهد تا در نهایت با حداکثر امتیازات و به عنوان سرگروهِ گروه D صعود کند.   تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان باید پنجشنبه ۶ اردیبهشت به مصاف هلند، تیم دوم گروه B برود که این دیدار در ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان