Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی منصوری عصر سه شنبه در حاشیه کارگروه تخصصی استغال استان تهران که در محل استانداری برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۱ درصد است و در استان تهران نیز این رقم همین میزان است تاکید کرد: نرخ بیکاری در استان تهران نباید با نرخ بیکاری در کشور برابری کند و دلیل این بیکاری عدم اشتغال در صنعت و کارخانجات استان تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال های اخیر در کارخانجات صنعتی در استان تهران با کاهش نیرو مواجه بودیم که این عامل موجب افزایش نرخ بیکاری در استان تهران شد.

منصوری گفت: پول به تنهایی اشتغال ایجاد نمی کند و نباید سرمایه گذاران را به گرفتن تسهیلات تشویق کنیم بلکه باید فکر و ایده اقتصادی را در بنگاه های اقتصادی تزریق کنیم.

وی تصریح کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک تیم فنی و حرفه ای قوی در حوزه اشتغال فعالیت می کنند که تلاش می کنند وضعیت اشتغال در سراسر استان های کشور طبق برنامه و علم سرو سامان دهند.

منصوری با بیان اینکه در حال حاضر وقت آن رسیده که در حوزه اقتصادی بازنگری در رویکردها داشته باشیم تاکید کرد: توسعه اشتغال نیازمند سیاست‌گذاری‌هایی است که شاید در خود اشتغال نباشد و اگر به بخش‌های دیگر حوزه بازار کالا و خدمات و سرمایه ورود جدی کنیم، چالشهای اقتصادی و کسب‌وکار را حل کنیم، در بخش خروجی به ارتقای اشتغال در کشور کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل سرمایه و همچنین افزایش بهره وری و اشتغال به رشد اقتصادی خواهیم رسید که در سال های اخیر بدلیل کاهش سرمایه شاهد کاهش رشد اقتصادی بودیم.

معاون وزیر کار یادآور شد: استان تهران در بخش اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به توفیقات خوبی دست یافته و در راه اندازی کارگاه های تولیدی به ویژه در بخش کشاورزی موفق بوده است اما این کار کافی نیست و باید با برنامه منطقی و همچنین سیاست های موفق اقتصادی این بنگاه های اقتصادی را مدیریت کرد تا شاهد افزایش و توسعه اشتغال باشیم.

تهرام/‏۷۲۴۳/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری بیکاری کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری عصر امروز در جریان سفر دور دوم رئیس‌جمهور به استان سمنان در جمع شماری از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: مدیریت دولت سیزدهم کارتابلی نیست؛ میدانی است.وی ادامه داد: مسأله دولت، مسأله منافع ملی و حل مشکلات اقتصادی است. دولت امروز مدیریت کارتابلی ندارد؛ مدیریت دولت کاملاً میدانی است.معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: همان جایی که دولت قبل ما را متهم می‌کرد می‌گفت این‌ها زبان دنیا را بلد نیستند، اتفاقاً نقطه قوت و عزت ما شد و حتی یک قدم هم از خطوط قرمز عقب نیامدیم.منصوری تصریح کرد:‌ شاخص رشد کشور سال‌ها نزدیک به صفر درصد بود و امروز در سال سوم دولت بالای 6 درصد است و همه مراکز بین‌المللی بر این آمار صحه می‌گذارند.وی تصریح کرد:‌ بالغ بر ۸ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته و نرخ رشد نقدینگی به‌عنوان یک شاخص پیش‌نگر از ۴۲ درصد به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل و شیب آن رو به منفی است.منصوری گفت: پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران با سرعت بالایی در حال اجراست.وی تصریح کرد: ۱۲ میلیون نفر برای نخستین بار به‌طور رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و اتصال خط ریلی دریا به دریا برای اولین بار در این دولت انجام شد.

کد خبر 845501 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین خبر مهم مسکن

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل است
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • ۷۲ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد