Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر خواجوی راد گفت: یکی از مهمترین مدل های همکاری بین المللی دانشگاه ها، عقد قراردادهای مدرک دوگانه در دوره های دکتری است و این دو دانشگاه با شناختی که از سطوح آموزشی، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی یکدیگر دارند نسبت به انعقاد این گونه قراردادهای بین المللی اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره ها دانشجویان با داشتن استادان راهنما از هر دو دانشگاه، نیمی از دوره را در دانشگاه مبدأ و نیم دیگر را در دانشگاه مقصد سپری می کنند و در صورت برآورده کردن شرایط لازم در پایان از هر دو دانشگاه دانش آموخته می شوند.

وی این دوره‌ها را فرصت مناسبی برای بهره مندی دانشجویان از نقاط قوت هر دو دانشگاه، شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های علمی دانشگاه های ایران و گسترش تبادلات علمی با دانشگاه های معتبر دنیا دانست و اظهار داشت: دانشگاه Macquarie سیدنی استرالیا برنامه های تحصیلی دکترای مشترک (Cotutelle) را با هدف ارتباطات عمیق و پایدار با دانشگاه های بین المللی برگزار می‌کند و تاکنون با تعدادی از دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی شریف در این برنامه همکاری داشته و اکنون این ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز برقرار شده است.

فرزانه برومند دانشجوی دوره دکتری رشته آمارزیستی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان اولین دانشجوی مشترک دو دانشگاه تحقیقات خود را از ابتدای ماه جولای ۲۰۱۹ در دانشگاه Macquarie ادامه خواهد داد.

در این پروژه تحقیقاتی مشترک، بورسیه iMQRES که شامل هزینه تحصیل، هزینه زندگی در استرالیا در طول دوره و یک بلیط رفت و برگشت مشهد - سیدنی است از دانشگاه Macquarie به این دانشجو تعلق گرفته است.

۶۰۷۰ / ‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هفتاد و نهمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد "عسل باوفا"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان دکتر شیخ مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های این کودک مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به بانوی جوان ۱۹ ساله ساکن نیشابور و پسر نوجوان ۱۳ ساله از مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد زنده یاد با وفا در بیمارستان منتصریه به بانوی ۴۵ ساله ساکن تایباد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: قرنیه‌های این کودک خردسال مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد طی سال گذشته سگ‌ها بودند
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند