Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، مهدی جمالی نژاد که عصر سه شنبه در نهمین جلسه پویش حمل و نقل پاک شهرداری ها در وزارت کشور سخن می گفت، افزود: خوشبختانه شاهد توجه به ابعاد گوناگون سالم سازی محیط زیست و راهکارهای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی در افکار عمومی و مراکز علمی و پژوهشی و ساکنان شهرها هستیم که انتظارات از مدیریت شهری را در این حوزه بالا برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه محیط زیست امانت الهی است و در حفظ و حراست آن همگان مسئول هستیم، تصریح کرد: یکی از راهکارهای این مبحث، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور در راستای برقراری تعادل های زیست محیطی است ولی فعالیت ها و برنامه های صورت گرفته قطعاً کافی نیست و تنوع و افزایش کمی و کیفی برنامه ها و تداوم اقدامات ضروری است.
جمالی نژاد با اشاره به دلسوزی افرادی که دغدغه اکوسیستم سالم و هوای پاک و حفظ طبیعت و محیط زیست دارند، در ادامه این پرسش را مطرح ساخت که چرا با وجود ساخت بزرگراههای متعدد، خیابان سازی، تقاطع های همسطح و غیر هم سطح هنوز هم در شهرها دچار آشفتگی ترافیک و افزایش آلودگی های زیست محیطی هستیم؟ و گفت: در این حوزه نیازمند گفتمان جدید و نگاه نو در شهرداری ها و روش های جدید اداره شهر توسط دست اندرکاران مدیریت شهری هستیم.
وی اعضای پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری ها را سفیران این عرصه در شهرهای کشور ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این جریان می تواند شهرهای کشور را در برابر مشکلات این عرصه واکسینه کند.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور افزود: ظرفیت های خوبی در شهرها برای ترویج حمل و نقل پاک وجود دارد که مدیریت شهری باید با هوشمندی و برنامه های کاربردی از آنها استفاده کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاون عمرانی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی مرادحسینی اظهار کرد: وجود رودخانه کارون برای اهواز یک موهبت الهی است که در کمتر کلان‌شهری شاهد آن هستیم و می‌توان آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر محرک توسعه مدنظر دانست.

وی افزود: بر همین اساس باز زنده‌سازی ۱۵ هکتار از ساحل رودخانه کارون در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت که پس از انجام مطالعات و طراحی صورت گرفته، این پروژه با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال از دی ۱۴۰۲ آغاز شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: این طرح تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، به‌گونه‌ای که در حال حاضر ۱۵ هکتار مدنظر تسطیح شده است و سنگ‌چینی سرویس‌های بهداشتی، زیرسازی و جدول‌گذاری پارکینگ در حال انجام و زمین ورزشی والیبال و فوتبال ساحلی ۹۰ درصد و زمین تنیس و بدمینتون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: در این پروژه مواردی مانند اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی، زمین بازی، آب‌نما، پارکینگ، باغ گیاه‌شناسی و مسیر دوچرخه‌سواری پیش‌بینی شده است.

معاون فنی و عمرانی، شهرداری اهواز توضیح داد: توسعه فضای سبز شهری و افزایش سرانه با تاکید بر پارک‌های محله‌ای از جمله اولویت‌های مدیریت شهری اهواز است، در همین راستا عملیات احداث پارک محله‌ای کودک در منطقه ۸ شهرداری در حال انجام است.

مرادحسینی خاطرنشان کرد: این پارک با مساحتی بالغ بر هشت هزار متر مربع و با بودجه‌ای بالغ ۲۶ میلیارد ریال واقع در تقاطع بلوار اروند در حال حاضر در مرحله تکمیل پیاده‌روسازی، زمین بازی کودکان و زمین ورزشی قرار دارد.

وی تاکید کرد: این پارک محله‌ای از امکاناتی، چون فضای بازی کودکان، آلاچیق، ست تندرستی، زمین ورزشی و سرویس بهداشتی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • استفاده از دوربین‌های حرارتی جان چند مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • بسیاری از نارضایتی‌ها از شهرداری به علت اجرای قوانین است
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند
  • باز زنده سازی ساحل کارون و توسعه پارک های اهواز
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • پل حافظ در تهران ماندنی شد