Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ۹۴درصد دانشجویان به اسلام و مباحث اعتقادی، ایمان کامل دارند. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، منصور غلامی عصر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت:در حال تلاش هستیم تا جوانانی که برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده بودند را به کشور بازگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بنیاد ملی نخبگان سالانه تعدادی از نخبگان را در دانشگاه‌ها جذب و استخدام می‌کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: طرح ساماندهی آموزش عالی در حال انجام است و بر همین اساس کیفی سازی دانشگاه‌ها و جلوگیری از گسترش دانشگاه‌ها دنبال می‌شود.

غلامی با بیان اینکه سال گذشته دانشگاه‌هایی که زیر نظر دستگاه‌های دولتی را تعطیل کردیم تا آموزش زیر نظر وزارت علوم به انجام برسد،تصریح کرد: نفس تحصیلات دانشگاهی تضمینی برای کسب شغل نیست و بر همین اساس در دوسال گذشته برگزاری دوره‌های مهارت افزایی دانشجویان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در تحقیقات و فناوری در جهان جایگاه خوبی داریم و در برخی رشته‌ها مانند نانو فناوری و زیست فناوری جزو 10کشور برتر دنیا هستیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: 43پارک علم و فناوری و 197مرکز رشد فعال هستند و از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنند تا علوم دانشگاهی به سمت حل مشکلات جامعه سوق داده شود.

غلامی افزود: با وجود مشکلات مالی که در کشور وجود داشته است، دانشگاه‌ها در تامین نیازهای اولیه و پرداخت‌های ضروری مشکل چندانی نداشتند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط وزارت علوم گفت: ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی به صورت منطقه‌ای در حال انجام است تا امکانات به صورت متمرکز به کار گرفته شود و در خدمت محققین قرار گیرد.

وزیر علوم با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار کردوزیر علوم: دانشجویان خارج از کشور را بدون پیچ‌وخم اداری استخدام می‌کنیم‌وزیر علوم: ایران در جایگاه ششم نانو جهان قرار گرفت

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ابراز کرد: با پایش‌هایی که انجام شده است نشان می‌دهد که دیانت و اعتقادات جوانان در سطح بالایی است و بالای 94درصد دانشجویان به اسلام و مباحث اعتقادی، ایمان کامل دارند.

غلامی تصریح کرد: دانشگاه و دانشگاهیان در سال‌های اخیر بیشتر مورد اعتماد قرار گرفته‌اند که این موضوع ثمرات بسیاری برای کشور دارد و سبب افزایش انگیزه دانشگاهیان نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا علوم دانشگاهی در خدمت حل مشکلات جامعه به کار گرفته شود،خاطرنشان کرد:دانشجویان بسیاری را از کشورهای اسلامی به صورت بورسیه جذب کرده‌ایم و بر همین اساس 35هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در نشست پرسش و پاسخ دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاهی که فهم سیاسی ندارد، اثر بخش هم ندارد.
محمدعلی زلفی‌گل در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر کاهش فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، به سامانه فرهنگ‌نما و ثبت فعالیت‌های فرهنگی در این سامانه اشاره و تأکید کرد: برای دانشگاهیان فعال در امور فرهنگی، کارنامه فرهنگی صادر می‌شود و به همین منظور، بودجه فرهنگی نیز به ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۳ اضافه شده است.
وی همچنین از پایان‌نامه‌هایی که بروندادی ندارد به عنوان علم عنکبوتی یاد کرد و افزود: رتبه علمی ۱۵ در جهان نتیجه رشد علمی کشور است.
وزیر علوم همچنین درباره استفاده از نخبگان و اعضای هیئت علمی، واقعیت دانشگاه را مبتنی بر بر پویایی و توانایی علمی دانست و ضمن دعوت مسئول بسیج دانشگاه علامه به انجام کار تحقیقاتی گفت: تولید علم شامل نظریه و مقاله هم می‌شود و برونداد‌های دیگری از جمله تبدیل ایده به محصول هم دارد.
زلفی‌گل با درخواست برای ارزیابی وزارت علوم اساس قانون خاطرنشان کرد: به همه حرف‌هایی که زدیم و وعده‌هایی که دادیم عمل کردیم و اگر کمی انصاف داشته باشید، همیشه در بین دانشجویان حضور داشتیم.
لازم به ذکر است سامانه فرهنگ‌نما (فرنما) سامانه‌ای است که با رویکرد جمع‌آوری کارنامه فرهنگی دانشجویان راه‌اندازی شد و تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در این سامانه ثبت می‌شود. بر این اساس، دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، علاوه بر کارنامه علمی، یک کارنامه فرهنگی نیز خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود