Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان محسن یحیایی اظهار کرد: رهاسازی بچه ماهیان خاویاری و استخوانی تولید شده در مراکز بازسازی، در مسیرهای دو رودخانه قره سو و گرگانرود آغاز شده است.

وی افزود: عملیات رهاسازی بچه ماهیان کپور تولید شده در مرکز بازسازی ذخائر تاس ماهیان سد وشمگیر در منطقه گوگ تپه دو، انبار الوم و یلمه سالیان (گرگانرود) آغاز شده و تاکنون بیش از هفت میلیون قطعه بچه ماهی در این سه منطقه رهاسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین با توجه به کاهش سطح جریان آب در این مناطق، این عملیات در مسیر رودخانه قره سو ادامه یافت و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور با میانگین وزنی ۴.۱ گرم در این رودخانه رهاسازی شد.

وی با اشاره به رهاسازی بچه ماهیان تولید شده در مرکز بازسازی ذخائر ماهیان استخوانی گلستان نیز اظهار کرد: رهاسازی بچه ماهیان کلمه هم در رودخانه قره سو آغاز شده و تاکنون بیش از دو میلیون قطعه بچه ماهی با میانگین وزنی ۶۷.۰ گرم در این رودخانه رهاسازی شده است.

یحیایی از رهاسازی بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری در رودخانه های استان خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری گونه قره برون تولید شده در مرکز بازسازی ذخائر ماهیان خاویاری شهید مرجانی، با میانیگین وزنی چهار گرم در داخل رودخانه گرگانرود رهاسازی شده است.

وی بیان کرد: همچنین رهاسازی دوگونه شیب و دراکول نیز در دستور کار قرار دارد که با توجه به پایین بودن وزن بچه ماهیان این دوگونه، در فرصت مناسب این رهاسازی آغاز خواهد شد.

گفتنی است رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه های استان تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4644617

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل شیلات گلستان گرگان خاویار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی؛ شروع باد و باران شدید از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: باد به نسبت شدید، بارش برف در قلل مرتفع، تگرگ، باران و کاهش محسوس دما از پیامد‌های فعالیت این سامانه است که از بامداد فردا آغاز می‌شود.

محمود محمد قلی پورگفت: بالا آمدن آب رودخانه، احتمال سیلاب ناگهانی در نواحی کوهستانی وشیبدار، آبگرفتگی برخی خیابان‌ها، اختلال در رفت و آمد جاده‌ای و احتمال خسارت به برخی سازه‌ها از آثار فعالیت این سامانه است.

محمدقلی پور به افراد توصیه کرد؛ از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب و در رفت و آمد‌های جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

این سامانه تا چهارشنبه در گلستان فعال است.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • صدور هشدار نارنجی؛ شروع باد و باران شدید از فردا
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست
  • هشدار سیل در گلستان؛ سطح آب رودخانه‌ها بالا می‌آید
  • افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان
  • آخرین وضعیت ساماندهی آبشوران
  • شاه ماهی ۳۰۰ کیلویی به رود ارس برگشت
  • صادرات ۲۰ تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور