Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت وزیران سعودی با محکوم کردن حمله به دو نفتکش در دریای عمان، از جامعه جهانی خواست تا به «مسئولیت خود» در این زمینه عمل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، هیأت وزیران عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه ۲۸ خرداد) در نشست هفتگی خود به ریاست «ملک سلمان» و با حضور «محمد بن سلمان»، ولی عهد این کشور، ضمن محکوم کردن حملات نیرو‌های یمنی، از جامعه جهانی خواست تا امنیت گذرگاه‌های آبی را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این جلسه پادشاه و، ولی عهد سعودی با ادعای اینکه نشست‌های سه‌گانه مکه در دهم و یازدهم خرداد گذشته موفقیت‌آمیز بودند، گفتند که این نشست‌ها حمایت و همراهی کشور‌ها را با اقدامات و مواضع عربستان سعودی را نشان داد.

در خلال این نشست تحولات و حوادث منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت و هیأت وزیران سعودی با اذعان دوباره به هدف قرار گرفتن فرودگاه «ابها» و استان «خمیس مشیط» به وسیله موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی، این را محکوم کرد.

دولت سعودی همچنین بدون نام بردن از کشوری «اقدامات خصمانه و تروریستی که آزادی کشتیرانی و ترانزیت نفت و محیط زیست را تهدید می‌کند» محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا با انجام مسئولیت‌های خود و اتخاذ اقدامات لازم امنیت عبور و مروز در آبراه‌های منطقه را تأمین کند.

هیأت وزیران سعودی همچنین حادثه انفجار دو نفتکش را دارای اثرات منفی بر بازار انرژی و اقتصاد جهانی دانست.

پیش از این «عادل الجبیر» وزیر مشاور سعودی در امور خارجه بدون هیچ مدرک و سندی مدعی شده بود که ایران در پشت حملات روز پنج شنبه به نفتکش‌ها در دریای عمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انفجار نفتکش ها دریای عمان آبراه بین المللی محمد بن سلمان عادل الجبیر دشمنی عربستان نفت عربستان بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی

به گزارش خبرنگار مهر، کرسی علمی ترویجی با موضوع مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی به همت دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

مهدی نصرتیان عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می‌پردازد و ناقد جلسه حجت الاسلام مهدی ساجدی عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث است همچنین مدیریت این نشست بر عهده حجت الاسلام محمد رنجبر حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث خواهد بود.

زمان برگزاری سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت، ساعت ۱۳ در محل قم، دانشگاه قرآن و حدیث، طبقه ۲، سالن جلسات است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6085040 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟