Web Analytics Made Easy - Statcounter

مکان یابی شهر جدید علوی همزمان با سایر شهرهای جدید کشور از سال ۶۹ به منظور جذب جمعیت سرریز مادر شهرها ازجمله بندرعباس و همچنین جمعیت شاغل در صنایع غرب این شهر آغاز و در سال ۷۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهر جدید علوی، شهر جدید علوی در فاصله 48 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است و از آب و هوای مناسبت تری نسبت به این شهر برخوردار بوده و میزان رطوبت در آن پایین تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاصله اندک این شهر با محل استقرار صنایع بزرگ در غرب بندرعباس که با تکمیل و بهره برداری از تونل و بزرگراه شهید رجایی به طول بیش از 11 کیلومتر، به 7 دقیقه کاهش خواهد یافت از دیگر عوامل مهم تشویق سکونت کارکنان صنایع در این شهر است.

 

« نستور درخشنده پور »، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی در نشست خبری به تشریح چگونگی ایجاد این شهر و همچنین روند توسعه آن پرداخت و گفت: شرکت عمران شهر جدید علوی در سال 70 تاسیس و از همان ابتدا سه هزار هکتار زمین تملک و به نام شهر جدید به ثبت رسید.

 

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر در دهه 70 در هزار هکتار طراحی و در شورای شهرسازی و معماری مصوب شد، افزود: بلافاصله نیز طرح تفصیلی آن تهیه و پس از طی مراحل نهایی در سال 97 در کمیسیون ماده پنج استان هرمزگان تصویب و ابلاغ شد.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی با اشاره به اینکه افق طرح برای سال 1410 حدود 50 هزار نفر جمعیت است، عنوان کرد: تا سال گذشته 500 نفر در این شهر ساکن بودند که این شمار با توجه به فراهم نمودن زیر ساخت های لازم به حدود هزار نفر افزایش یافته است.

 

وی با ذکر این نکته که هم اکنون 100 میلیارد تومان پروژه در شهر جدید علوی در دست اجراست، اضافه کرد: این پروژه ها از محل اعتبارات شرکت شهرهای جدید کشور تامین اعتبار شده است.

 

درخشنده پور، احداث زمین ورزشی چمن مصنوعی با زیربنای دو هزار و 800 متر مربع، احداث پارک و آبنما، بلوار ورودی به طول یک کیلومتر، میدان، شش واحد ویلاباغ با زیربنای 412 متر مربع، بلوار بیش از 11 کیلومتری و تونل 2 کیلومتری را بخشی از این پروژه برشمرد.

 

 

وی، وجود مدارس ابتدایی و راهنمایی، ساختمان پلیس، خانه بهداشت، زمین ورزشی روباز، فروشگاه و نانوایی را از دیگر زیرساخت های موجود در شهر جدید علوی ذکر کرد و گفت: مدرسه ابتدایی در حال حاضر راه اندازی شده و ساختمان مدرسه راهنمایی آماده است و تنها نیاز به مجوز آموزش و پرورش دارد که امیدواریم با پیگیری های احمد مرادی نماینده مجلس که در این زمینه قول مساعد داده اند این مهم تحقق یابد.

 

درخشنده پور ادامه داد: ساختمان پاسگاه نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما برای استقرار نیرو مشکل فضای فیزیکی نداریم و تنها نیازمند مجوز نیروی انتنظامی هستیم اما هم اکنون پایگاه بسیج در طول 24 ساعت فعال است و امنیت را در این شهر تامین می کند.

 

وی افزود: با توجه به درخواست شهروندان، بهیار خانه بهداشت نیز تنها یک روز در هفته در شهرک مستقر و خدمات بهداشتی را به جامعه هدف ارائه می دهد.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی، با بیان اینکه تا زمان شکل گیری شهرداری، خدمات شهری توسط شرکت عمران شهر جدید علوی به شهروندان ارائه می شود، خاطرنشان کرد: شهرداری در شهرهای بالای 10 هزار نفر جمعیت تاسیس می شود.

 

 

وی با اذعان به اینکه شهر جدید علوی از نظر زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، و شبکه فاضلاب مشکلی ندارد، گفت: هم اکنون آب شهر از طریق آب شیرین کنی که بر روی یک حلقه چاه نصب شده تامین می شود و پاسخگوی نیاز هشت هزار نفر جمعیت است.

 

درخشنده پور افزود: خط لوله انتقال آب پروژه آب شیرین کن از خلیج فارس به استان های کرمان و یزد نیز از این شهر می گذرد که براساس قراردادی، 275 لیتر بر ثانیه از این محل نیز به شهر جدید علوی اختصاص می یابد.

 

وی اضافه کرد: پست برق 63 کیلووات نیز ایجاد شده است که برق مصرفی شهروندان شهر جدید علوی را تامین خواهد کرد.

 

درخشنده پور از عبور خط لوله گاز و همچنین فیبر نوری در کنار شهر جدید علوی از دیگر مزیت های این شهر ذکر و اظهار کرد: جاده دسترسی شهر جدید علوی به صنایع غرب بندرعباس به طول 11 کیومتر در دست ساخت است که یک پل و یک تونل در این پروژه قرار دارد و تا شش ماهه دوم سال 99 این جاده به بهره برداری می رسد.

 

 

وی با بیان اینکه اینکه هم اکنون 350 واحد مسکونی در شهر جدید علوی احداث شده است، افزود: 250 واحد به صورت صد در صد تکمیل شده اند و 100 واحد نیز مراحل نهایی را طی می کنند و 200 خانوار با جمعیتی حدود هزار نفر در شهر ساکن هستند.

 

این مقام مسئول همچنین گفت: در حال حاضر پروژه مشارکتی 40 هکتاری توسط بخش خصوصی آماده‌سازی شده است، عنوان کرد: همچنین پروژه احداث هزار واحد نیز در حال طی کردن مراحل ابتدایی آن هستیم.

 

درخشنده پور با اشاره به اینکه 27 صنعت مهم در اطراف غرب بندرعباس فعال بوده و فاصله مکانی ما نسبت به این صنایع 15 کیلومتر است، بیان کرد: رایزنی هایی از سوی شرکت عمران شهر جدید علوی با پالایشگاه بندرعباس، آلومینیوم المهدی و اداره کل بنادر و دریانوردی جهت سکونت کارکنان در شهر جدید علوی صورت گرفته است.

 

 

وی حداقل متراژ واگذاری زمین واگذاری در شهر جدید علوی 300 متر و حداکثر 2 هزار متر برای احداث ویلاباغ اعلام کرد و گفت: شرایط پرداخت واگذاری زمین در شهر جدید علوی به این‌گونه است که 30 درصد مبلغ زمین به‌صورت نقد و مابقی آن را طی اقساط چهارساله باز پس گرفته می‌شود.

 

علیرغم اقدامات بسیار موثری که طی 28 سال گذشته در شهر جدید علوی برای جذب صورت گرفته، اما تاکنون تنها توانسته است که به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی حدود هزار نفر را در شهر جدید راغب به سکونت کند.

 

به نظر می  رسد که با جلب مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و تعریض و بهسازی جاده دسترسی از تازیان به سمت شهر جدید علوی و بلعکس و همچنین در نظر گرفتن مشوق های بیشتر از قبیل دراختیار گذاشتن زمین رایگان و یا قیمت مناسب وضعیت کنونی این شهر، ساخت درمانگاه، در نظر گرفتن وسیله ایاب و ذهاب و ... می توان به این حرکت لاک پشتی برای توسعه و آبادانی شهر جدید علوی پس از قریب به سه دهه فعالیت، پایان داد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت اردبیل بیرجند شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت مجلس اوقات فراغت دهه کرامت در فارس روزنامه صنایع غرب جمعیت سرریز شهر جدید علوی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، در راستای توجه به موضوع خانواده و جوانی جمعیت، همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز به کار کرد.

 حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور و دانشگاه دوستدار خانواده از جمله محورهای این همایش است.

اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، الگوها و مدلهای سطح دوستدار خانواده، استانداردهای سلامت خانواده، چگونه خانواده در سازمان می تواند عامل باشد، سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده، تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده، کرامت مادری و... از جمله موضوعاتی است که در این همایش یک روزه مطرح خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • توصیه به لیورپول: مورینیو دوای درد شماست!‏
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر