Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@13:11:05 GMT

۳ شهر دیگر ایران به شبکه جهانی صنایع دستی می پیوندد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۵۸۳

۳ شهر دیگر ایران به شبکه جهانی صنایع دستی می پیوندد

به گزارش خبرنگار مهر، غادا هیجاوی عصر سه شنبه در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه باعث خوشحالی است که من بار دیگر در شهر اصفهان حضور دارم، اظهار داشت: اصفهان اکنون به شبکه شهرهای جهانی صنایع دستی متصل شده است، عنوان شهر جهانی صنایع دستی مسئولیت سنگین ایجاد می‌کند و شهرهای دارای این عنوان برای نگه داشتن آن باید تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شهرها باید گزارش دوسالانه به سازمان جهانی میراث فرهنگی ارائه کنند و در مورد فعالیت پروژه‌ها توضیح دهند و این گزارش‌ها از اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی دریافت شده است.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی بیان داشت: پروژه شهرهای جهانی صنایع دستی از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و همانند برنامه‌های یونسکو برای شهرهای خلاق به شکل تخصصی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۴ سه شهر به این شبکه ملحق شدند و تا به امروز ۳۰ شهر در حوزه آسیا و اقیانوسیه در این لیست جای دارند اما شهری از آمریکای شمالی در لیست وجود ندارد.

هیجاوی با بیان اینکه در این میان سهم ایران ۱۰ شهر است که سه شهر دیگر ایران در حال اتصال به شبکه شهرهای صنایع دستی است، ابراز داشت: امروز صبح از نمایشگاهی در میبد بازدید کردم و میراث صنایع دستی در شهرهای ایران نشان دهنده شکوه میراث فرهنگی در ایران است.

وی اضافه کرد: اهمیتی که مردم به ارزش‌های متنوع صنایع دستی نشان می‌دهند باعث افتخار است و درکنار دولت، اراده کارآفرینان و بخش خصوصی شاهد پیشروی و توسعه صنایع دستی ایران خواهد شد.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با بیان اینکه حمایت عظیمی که صنایع دستی در توسعه پایدار و یکپارچگی منطقه دارند باید صیانت شود، اظهار داشت: صنایع دستی به عنوان ابزار فرهنگی ثابت کرده ابزار تأثیرگذار و کارآمدتری برای دوستی صلح آمیز در بین جوامع است.

وی اضافه کرد: با تجربه‌ای که دارم از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ با بازدید از شهرهای ایران شاهد فعالیت‌های صنایع دستی بودم که صنایع دستی را برنامه‌ای ملی دانستند و در جریان توسعه ملی قرار دادند. این از طریق فعالیت‌های بین بخشی می‌تواند به سرانجام رسد.

هیجاوی ابراز داشت: برای مثال می‌توان به نمونه خوب همکاری صنایع دستی و گردشگری در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد که از طرف خودم و هیأت مدیره بخش آسیا و اقیانوسیه از این اقدام تشکر می‌کنم.

کد خبر 4644643

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای جهانی صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده قرار گاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش با جمعی از معلولان کرمان


 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای مرکز کرمان  این معلولان به همت تعدادی از بانوان خانواده ارتش در کرمان آموزش صنایع دستی می‌بینند. صنایع دستی این معلولان در معرض نمایش قرار گرفته بود
امیر غلامعلیان در این دیدار گفت معلولیت یک محدودیت نیست و معلولان دارای قدرتی هستند که شاید افراد سالم نداشته باشند. وی افزود معلولان علی رغم نقض جسمانی توانایی‌های زیادی دارند. فرمانده قرار گاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش اظهار داشت ارتش جنوبشرق همکاری زیادی با کمیته امداد استان در راستای ایجاد شغل داشته است. وی افزود ارتش آماده است در زمینه رفع مشکلات جامعه معلولان استان کمک‌های موثری داشته باشدو هر کمکی که بتواند برای حمایت از معلولان انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده قرار گاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش با جمعی از معلولان کرمان
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • پرداخت ۳۲۶ میلیارد تسهیلات به صنایع‌دستی گلستان
  • پرداخت بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان