Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، عشق به فرزند می‌تواند کاری کند که حاضر باشید برای درست کردن کاردستی تا ساعت یک نصف شب بیدار بمانید یا ۲۰ کیلومتر رانندگی کنید تا فقط یک کفش فوتبال را به فرزندتان برسانید اما غیرمعقول‌ترین کاری که والدین مرتکب آن می‌شوند، علاقه بیش از حد به فرزند، حتی بیشتر از همسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا پدر و مادر باید فرزندشان را دوست بدارند و به نیازشان توجه کنند. عشق به فرزند مثل رفتن به مدرسه اجتناب ناپذیر است و عشق به همسر کاملا به انتخاب و تمرین ما بستگی دارد.

محققان عقیده دارند، کودکانی که والدینشان به یکدیگر عشق می‌ورزند، شادترند و احساس امنیت بیشتری دارند. در واقع آنها نه تنها الگویی برای شکل اصلی رابطه والدین در خانواده دارند، بلکه از این طریق می‌آموزند در چنین رابطه‌ای افراد چگونه با هم رفتار می‌کنند.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد که تنش‌های موجود در روابط والدین، به ندرت وارد ارتباط آنها با فرزندشان نیز می‌شود. کودکان به دلیل عدم توانایی در تحلیل تنش‌های موجود در رفتار والدین با یکدیگر، خودشان را در این موضوع مقصر می‌دانند.

مشکل دیگری که در این بین پیش می‌آید، تبدیل شدن فرزندان به مدل رویایی والدین است. والدینی که تمام احساساتشان را در فرزندشان سرمایه‌گذاری می‌کنند، در بزرگسالی از او انتظاراتی خواهند داشت، مثل این که بخواهند تمام آرزوهای از دست رفته‌شان در انسانی که بزرگش کرده‌اند متجلی شود. مسلما فرزند شما وقتی به نوجوانی و جوانی می‌رسد، از این که بخواهد شما را به آرزوهایتان برساند کلافه می‌شود.

پدر و مادر گاهی آنقدر درگیر مشکلات فرزندشان می‌شوند که خودشان را فراموش می‌کنند. محقیق این مساله را عامل نیمی از طلاق‌ها در سنین بالای ۵۰ سال می‌دانند.

تنها راه برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی این است که به یادداشته باشید، فرزندتان تنها علت کنار هم بودن شما و همسرتان نیستند؛ و در واقع مسئولیتی است که شما به همراه شریک زندگی‌تان آن را پذیرفته‌اید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کفش والدین پدر و مادر عشق مدرسه خانواده کودکان مشکلات والدین فرزندان همسران محبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره سنگ‌های صفراوی چه می‌دانید؟

آفتاب‌‌نیوز :

کیسه صفرا محل ذخیره و آزاد شدن مایع صفرا است که در کبد تولید می‌شود و پس از وارد شدن به روده به گوارش غذا‌ها کمک می‌کند.

صفرا همچنین مواد زائدی مانند کلسترول و نیز بیلی‌روبین را که نتیجه شکسته شدن سلول‌های قرمز خون است، دفع می‌کند. رسوب همین مواد زائد هستند که می‌توانند سنگ صفراوی ایجاد کنند.

اندازه سنگ‌های صفراوی بسیار متفاوت است، از اندازه یک دانه شن گرفته تا یک توپ پینگ پنگ.

اگر سنگ صفراوی داشته باشید، ممکن است هنگامی متوجه وجود آن شوید که سنگ انسداد مجرای صفراوی ایجاد کند و باعث دردی شود شما را به نزد پزشک بکشاند.

سنگ‌های صفراوی همچنین ممکن است زمینه‌ساز التهاب کیسه صفرا و عفونت مجاری صفراوی شوند و در این صورت لازم است آن‌ها را خارج یا متلاشی کرد.

سنگ‌های صفراوی هنگامی تشکیل می‌شوند که صفرا درون کیسه صفرا سفت می‌شود و یه صورت قطعاتی سنگ‌مانند در می‌آید.

سنگ‌های صفراوی ممکن است دردناک باشند یا نباشند، و ممکن است در صورتی که باعث مشکلاتی مانند عفونت شوند، لازم باشد آن‌ها را خارج کرد یا متلاشی کرد.

گرچه دقیقا معلوم نیست چرا برخی از افراد دچار سنگ‌های صفراوی می‌شوند، اما ممکن است این عوامل باعث ایجاد سنگ شوند:

 مقدار بیش از حد کلسترول در صفرای شما وجود دارد. گرچه صفرا کلسترول دفع‌شده از کبد را در خود حل می‌کند، اما اگر میزان کلسترول بیش از حد باشد، ممکن است از حالت حل‌شده در صفرا خارج شود و رسوب کند و سنگ بسازد.

مقدار بیش از حد بیلی‌روبین در صفرای شما وجود دارد. بیماری‌هایی مانند سیروز کبدی، عفونت‌ها و اختلالات خونی ممکن است باعث تولید بیش از حد بیلی‌روبین در کبد و در نتیجه رسوب کردن آن در صفرا و ایجاد سنگ شوند.

کیسه صفرای شما کاملا تخلیه نمی‌شود. این وضعیت باعث غلیظ شدن بیش از حد صفرای شما و سنگ‌ساز شدن آن می‌شود.

همچنین شما در معرض خطر بیشتر دچار شدن به سنگ صفراوی هستید، اگر

سابقه خانوادگی سنگ صفراوی داشته باشید.

زن باشید

بالای ۴۰ سال داشته باشید

اضافه‌وزن داشته یا چاق باشید.

فعالیت جسمی‌تان کم باشد.

قرص‌های پیشگیری از بارداری مصرف کنید یا درمان جایگزینی هورمونی از یائسگی دریافت کنید.

باردار باشید

دیابت داشته باشید

سیروز کبدی داشته باشید

دارو‌های کاهنده کلسترول خون مصرف کنید.

در مدت کوتاهی مقدار زیادی وزن کم کنید.

روزه‌داری انجام دهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • اجرای پویش قرآن دوست
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • مراقب کارت ملی خود باشید !
  • تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید
  • چطور به زندگی مان برکت «حسنی» بدهیم؟
  • درباره سنگ‌های صفراوی چه می‌دانید؟
  • طرح فرهنگی پلیس راهور برای کاهش تصادفات در نائین
  • برای سلامت قلبتان بیشتر در این حالت باشید
  • «امیر خلوت» کدام یک از ترانه‌هایش را بیشتر از همه دوست دارد؟