Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@23:22:41 GMT

نرخ بیکاری در استان تهران افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۶۶۲

پول‌نیوز -  معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی علت عمده بیکاری در استان تهران را کاهش اشتغال در صنعت کارخانه‌ای در شهرهای اطراف تهران عنوان کرد که در این زمینه در بخش صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار بسیاری وجود دارد.
 عیسی منصوری، معاون وزیر کار در حاشیه کارگروه اشتغال با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: در این جلسه بیشتر موضوعات مربوط به اشتغال روستایی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز به طور خاص برای استان تهران گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در ماه‌های گذشته استان تهران روند همراه با موفقیتی را طی کرده و در بخش‌های مختلف عملکرد استان در حوزه دستاوردها بهبود پیدا کرده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: برخی از دستگاه‌های استان تهران با محدودیت منابع روبه رو شدند و در عین حال منابع نهادهای حمایتی بلااستفاده مانده بود قرار شد به صورت موقت آزادسازی منابع صورت گیرد البته سهم نهادهای حمایتی حذف نمی‌شود اما امکان استفاده از آن وجود دارد.
منصوری همچنین در مورد افزایش نرخ بیکاری در استان تهران عنوان کرد: اگر تسهیلاتی قائل می‌شویم برای طرح‌های سرمایه‌گذاری است که بنا به تجربه به سراغ ایجاد واحدهای کسب و کار و کارخانه می‌رود که تأثیر اشتغالی بلافاصله ندارد در حالی که در استان تهران انتظار این است که سهم بخش خدمات بیشتر شود اما متأسفانه بانک‌ها تمایل چندانی به فعالیت در بخش خدمات ندارند.
وی با بیان اینکه فعالیت بانک‌ها بیشتر از جنس خدمات بانکی است تا تخصیص منابع به خدمات مولد گفت: بخش قابل توجهی از اشتغال استان تهران مربوط به صنعت کارخانه‌ای است که در دوره رکود صنعت کارخانه‌ای دچار افول تولید و اشتغال می‌شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: نظام اجرایی بیشتر تمایل به کمک فعالیت کارخانه‌ای دارد و بخش خدمات، آی تی، گردشگری و کشاورزی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد همچنین نظام اجرایی تمایل به توزیع وام دارد در حالی که مأموریت آن‌ها سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است که سبب افزایش نرخ بیکاری شد.
منصوری در پایان خاطرنشان کرد: علت عمده بیکاری در استان تهران ناشی از کاهش اشتغال در صنعت کارخانه‌ای در شهرهای اطراف تهران است که در همین زمینه در بخش صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار داشتیم و رشد در این بخش منفی بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیکاری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال صدور مجوز تغییر قیمت پژوپارس به نظر می‌رسد طی روز‌های آینده قیمت جدید سایر خودرو‌های داخلی هم توسط خودروسازان اعلام شود.

سرانجام بعد از کشمش‌های فراوان بر سر زیان انباشته خودروسازان امروز ایران خودرو از افزایش قیمت یکی از محصولات پرتقاضای خود که از سال گذشته تولید آن حاشیه‌های بسیاری داشت خبرداده است.

براساس اعلام ایران خودرو قیمت پژوپارس که مدت‌ها تغییری نکرده بود با دریافت مجوز ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۳۰۰ تومان تعیین شده است و متقاضیان باید برای تکمیل وجه قیمت‌های جدید را در قرارداد‌های خود لحاظ کنند.

البته نکته مهم اینجاست با صدور مجوز تغییر قیمت پژوپارس به نظر باید منتظر افزایش قیمت کارخانه‌ای سایر انواع خودرو‌های داخلی بود و طی روز‌های آینده قیمت جدید سایر خودرو‌های داخلی هم توسط شرکت‌ها اعلام شود.

اما داستان پژوپارس در سال گذشته چه بود که در نهایت امسال به عنوان نخستین خودرو مجوز افزایش قیمت را دریافت کرده است.

مردادماه سال گذشته بود که شرکت ایران خودرو بنا بر تصمیم سازمان ملی استاندارد مبنی بر توقف تولید این خودرو، پایان تولید خودروی پژوپارس را در تمامی سایت‌های تولیدی خود اعلام و سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین معرفی کرد. این شرکت طبق اخطار سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه پژوپارس تا نیمه اسفندماه فرصت تولید خواهد داشت، نسبت به توسعه خط تولید سورن پلاس برنامه ریزی کرده بود.

با این حال سازمان ملی استاندارد با توجه به تعهد تحویل حدود ۱۰۰ هزار دستگاه پژوپارس توسط ایران خودرو، اعلام کرد که این خودرو تا بهار سال آینده برای پاسخ به تعهدات معوق تولید خواهد شد تا مشتریان این محصول نگران تحویل خودروی خود نباشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش باورنکردنی قیمت کارخانه ای پژو پارس
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای