Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:43:23 GMT

افزایش 32 درصدی دستگیر شدگان مواد مخدر در استان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۶۶۳

افزایش 32 درصدی دستگیر شدگان مواد مخدر در استان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: آمار کل دستگیرشدگان هزار و 880 نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ بیژن خدایی عصر امروز در سومین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که با حضور مدیران ارشد استانی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، با شاره به آمار این حوزه در سه ماهه اول سالجاری بیان کرد:161 قاچاقچی، 714 نفر نگهدارنده مواد مخدر و 679 معتاد در سه ماهه اول سال دستگیر شدند که در خصوص معتادان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش دستگیری مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین کشفیات مواد مخدر به تریاک اختصاص دارد، افزود: 777 کیلو انواع مواد مخدر در همین مدت کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ خدایی عنوان کرد: آمار کل دستگیرشدگان هزار و 880 نفر می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سه ماهه ابتدایی سالجاری 276 مورد طرح امنیت اجتماعی برگزار شده که 92 مرحله پاکسازی مناطق آلوده بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اضافه کرد: در برخی مناطق استان، شاهد کشت گیاهان مخدر هستیم که در این خصوص 250 بوته خشخاش و 507 بوته شاهدانه در شهرستان آبیک کشف شده است.

سرهنگ خدایی با اشاره به کشفیات پلیس در محورهای مواصلاتی استان ادامه داد: 98 کیلوگرم انواع مواد مخدر در محورهای ارتباطی استان کشف شده است که خوشبختانه میزان کشفیات در عوارضی‌ها کاهش داشته است.

وی با اشاره به نوع مواد کشفی پلیس گفت: این کشفیات شامل 21 درصد تریاک، 32 درصد هرویین و‌ 27 درصد شیشه و مابقی در خصوص سایر مواد مخدر بوده و 9 درصد دستگیرشدگان مواد مخدر بین 15 تا 24 سال ه می باشند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان قزوین پلیس مبارزه با مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر محورهای مواصلاتی استان مواد مخدر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!

با مساعدت دستگاه قضایی قرار شد بقیه دوران محکومیتم را در خارج از زندان و با پابندهای الکترونیکی بگذرانم اما وقتی از زندان بیرون آمدم چون شغلی نداشتم و نمی توانستم از محدوده تعیین شده خارج شوم به فروش مواد مخدر روی آوردم ...

به گزارش خراسان، این ها بخشی از اظهارات مرد43 ساله ای است که در عملیات ضربتی ماموران کلانتری شفای مشهد دستگیر شد چراکه از مدتی قبل شهروندان از توزیع مواد مخدر صنعتی در بولوار ابوطالب مشهد گلایه می کردند و معتقد بودند که چند فرد خلافکار جوانان محله را آلوده مصرف مواد مخدر می کنند.

این بود که گروهی از افسران دایره اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر با نظارت و هدایت مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا)عملیاتی را در راستای مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر آغاز کردند و به سراغ مرد43 ساله ای رفتند که موجب نگرانی شهروندان شده بود. طولی نکشید که نیروهای انتظامی این فرد را دستگیر و مقادیری مواد مخدر صنعتی به همراه 3دستگاه گوشی تلفن سرقتی و 20 میلیون تومان وجه نقد (حاصل از فروش مواد مخدر)کشف کردند. در بررسی های اولیه مشخص شد که این متهم، به تازگی از زندان آزاد شده وادامه دوران محکومیت خود را با پابندهای الکترونیکی می گذراند!

با اعترافات وی،همدست 41 ساله وی نیز به دام افتاد و مقادیر دیگری مواد مخدر صنعتی کشف شد. در همین حال «امید»(متهم با پابند الکترونیکی)به مشاور ومددکار اجتماعی کلانتری شفا گفت:وقتی از زندان بیرون آمدم شغلی نداشتم تا مخارج زندگی ام را تامین کنم به همین دلیل به فروش مواد مخدر صنعتی روی آوردم.

درحالی که ساکنان محله از عملیات ضربتی پلیس ابراز خشنودی می کردند،تحقیقات برای ریشه یابی این پرونده و دستگیری عوامل مرتبط با فروشندگان مواد مخدر با هماهنگی های قضایی آغاز شد.

دیگر خبرها

  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته