Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌بی‌سی، روزنامه فاینشال تایمز امروز سه شنبه اعلام کرد که دولت بریتانیا در خصوص پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار خسارت به بانک ملت ایران به توافق رسیده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، این توافق خارج از دادگاه انجام شده و به جدال حقوقی ۱۰ ساله میان بانک ملت با دولت بریتانیا در ارتباط با پرونده شکایت ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ میلیارد پوندی این بانک ایرانی از وزارت خزانه‌داری دولت انگلیس بر می‌گردد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این در حالیست که ۱۰ سال پیش (۲۰۰۹ میلادی) انگلیس دارایی‌های بانک ملت را به مدت ۶ سال به اتهام حمایت از برنامه اتمی و موشکی ایران مسدود کرد.

خزانه داری بریتانیا در آن سال دستور داده بود که نهادهای مالی این کشور با بانک ملت تبادلات مالی خود را قطع کنند که در عمل بانک ملت از سیستم مالی این کشور حذف شد.

بانک ملت این تصمیم را به چالش کشید و در بهمن سال ۱۳۹۴ دیوان دادگستری اروپا رای داد که تصمیم اتحادیه اروپا برای انسداد دارایی‌های بانک ملت به اتهام حمایت از برنامه اتمی و موشکی ایران مبتنی بر شواهد کافی نبوده است.

این بانک در شکایت خود گفته بود که تحریم‌های دولت بریتانیا باعث ضربه خوردن به تبادلات و معاملات بین‌المللی این بانک شده و ضرر و زیان دیده است.

در نهایت امروز نماینده بانک ملت اعلام کرد که ایران و لندن بر سر تمام دعاوی مطرح شده و هزینه‌های قضایی به تفاهم رسیده‌اند.

شرایط و جزئیات این تفاهم محرمانه مانده است.

بانک ملت ابتدا ۴ میلیارد دلار خسارت می‌خواست که در جریان رسیدگی‌های بعدی در نهایت به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافت.

کد خبر 4644639

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک ملت انگلیس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، جیمز هیپی معاون وزیر دفاع انگلیس و رابرت هالفون وزیر آموزش عالی انگلیس ضمن اعلام استعفای خود، درباره علت آن فعلا سکوت کرده اند. هر دو عضو مستعفی دولت انگلیس اعلام کردند در انتخابات عمومی پیش رو دیگر نامزد نخواهند شد.
 استعفای دو عضو دیگر کابینه فشار بر ریشی سوناک نخست وزیر و رهبر حزب حاکم محافظه کار انگلیس را افزایش داده است. مدت هاست که شماری از اعضای حزب حاکم محافظه کار و رسانه‌های راست گرا در این کشور در صدند ریشی سوناک را عوض کنند.
تاکنون ۹۶ نماینده کنونی مجلس عوام انگلیس از جمله ۶۱ نماینده حزب حاکم محافظه کار اعلام کردند در انتخابات پیش رو که قرار است ظرف ماه‌های آینده برگزار شود نامزد نخواهند شد.

 

دیگر خبرها

  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • لوکوموتیورانان آلمان دولت را وادار به عقب نشینی کردند
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • پاسخ جالب لوکاکو به سوال خبرنگار: برو از چلسی بپرس!
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • ادعای انگلیس درباره حمله سایبری نهادهای وابسته به پکن