Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن زدا عصر سه شنبه در طرح پرسش و پاسخ زنده اینستاگرامی خود افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه‌های اصلی ماست و روزی نیست که این موضوع را پیگیری نکنیم زیرا می‌دانیم شرایط بازنشستگان ما چقدر سخت است. به همین منظور مدل همسان سازی حقوق بازنشستگان را طراحی و ارائه کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: به همین منظور کار انجام طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی انجام شده است و باید در دولت مراحل بعدی آن طی شود و منابع مالی آن ۱۲ هزار میلیارد تومان برای سال اول از سوی دولت تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زدا خاطر نشان کرد: مستمری بگیران ما دلخور هستند که چرا در سال ۹۸ همسان سازی برای بازنشستگان کشوری و لشکری انجام شد ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی اقدامی نشده است که البته رقم همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری هم ناکافی است. آن طور که مدیرعامل صندوق بازنشستگی در جلسه معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد می‌گفت به هر نفر ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان می رسد که این رقم مدنظر ما نیست و به دنبال آن هستیم منابع مالی کامل تامین شود.
وی جزئیات پرداخت وام به بازنشستگان را نیز اعلام کرد و گفت: از بانک رفاه درخواست کردیم که ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع تخصیص دهد که در اختیار کانون های عالی بازنشستگان است و بین دو تا سه میلیون تومان بر اساس اولویت‌ها پرداخت می‌شود. البته تامین این اعتبارات برای ما مشکل است، اما از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
وی همچنین از پرداخت ماهیانه ۳۵۰ میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ماهیانه از این سازمان، مقرری دریافت می‌کنند.
وی در پاسخ به سوالی که چرا طبق اعلام قبلی که پایین ترین حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی به دو میلیون تومان نرسیده است، اظهار داشت: در بودجه بندی هرسال مجموع پرداختی ها به هر فرد در سال بابت حق مسکن، درمان و عیدی محاسبه می شود که اگر این پول را تقسیم بر ۱۲ کنیم که به حدود دو میلیون تومان می‌رسید. در حالی که همه برداشت کرده بودند که دریافتی خالص هر ماه به دو میلیون تومان می‌رسد.
زدا در پاسخ به سوالی درباره علت نصف شدن مستمری همسر پس از فوت بیمه شده نیز تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد ولی سهام همسر ۵۰ و سهام فرزندان از حقوق ۲۵ درصد است که جمع ریالی آن از کل حقوق نباید بیشتر باشد. اگر بیمه شده ای فوت کرد و فرزندی نداشت، همسر مستمری را کامل دریافت می‌کند.

زدا در پاسخ به پرسشی درباره تاخیر و معوقات پرداخت حق بیمه بیمه شدگان حمایتی چون قالیبافان و تاکسیرانان از سوی دولت که مشکلاتی را به همراه دارد گفت: ما نیز نسبت به این موضوع نگران هستیم، بخشی از حق بیمه کارفرمایی بیمه شدگان را باید دولت بپردازد، اما میزان پرداختی ها کافی نیست به طوری که در دو سال گذشته ۵۲۰ هزار قالیباف بیمه شده بود که دولت تنها برای ۳۰۰ هزار نفر حق بیمه پرداخت کرده بود که با این اوصاف سازمان تامین اجتماعی ۲۲۰ هزار نفر را به صورت مازاد پرداخت می کند که همین موضوع به سازمان تحمیل می شود.
وی درباره سختی کار رانندگان و اینکه چرا مشمول مشاغل سخت و زیان آوری نمی شوند، نیز تاکید کرد: اگرچه موافق این موضوع هستیم اما دو گروه راننده داریم؛ کسانی که در شرکت ها و مراکز صنعتی با استفاده از مشاغل سخت و زیان آور فعالیت دارند و گروه دیگر رانندگان خویش فرما هستند که کارگر کسی نیستند و برای خودشان کار می‌کنند. در کارگاه، کارفرما شرایط سخت را ایجاد کرده و بیمه شده ناچار است کار کند. در واقع مشمولان قانون سخت و زیان‌آور مشمول قانون کار هستند. اما رانندگان گروه دوم این گونه نیستند.
وی تصریح کرد: به همین منظور سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد داد که صندوق حمایت از رانندگان ایجاد شود که اگر در قالب قانون جدید مختص این گروه در مجلس تصویب شود و این صندوق با کمک دولت، راننده و بخش خصوصی تشکیل شود، آنها هم سخت و زیان آور می‌شوند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه چرا حقوق از کارافتادگی جزئی، افزایش نمی‌یابد، اظهارداشت: این موضوع تکذیب می شود، همه کسانی که حقوق می‌گیرند در ابتدای سال مشمول افزایش‌های اعلامی می‌شوند.
وی درباره درآمد پایین باربرها و در مقابل حق بیمه بالای آن گفت: بیمه باربری هفت درصد و پایین ترین نرخ است.
همچنین در میان کارگران ساختمانی افرادی شناسایی شد که ۲۰۰ خودروی گرانقیمت داشت یا بالای ۶۰۰ میلیارد تسهیلات بانکی استفاده کرده بود. داشتن ۲۰۰ خودرو جرم نیست، ولی قطعاً آن فرد کارگر ساختمانی هم نیست. در مجموع ۱۰۰ هزار بیمه شده کارگر ساختمانی شناسایی شد که من غیرحق بودند.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات واگذاری شرکت‌های شستا نیز اظهار داشت: شرکت‌های پربازده در بورس با بالاترین قیمت واگذار می‌شوند. اما شرکت زیان ده را بورس نمی‌پذیرد و آنها از طریق ادغام و انحلال مدیریت می شوند به همین منظور چند سناریو در این زمینه داریم که البته اجازه نمی دهیم که اموال بیمه شدگان و کارفرمایان به تاراج برود و محکم پای آن ایستاده ایم.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش بیش از اندازه حق بیمه مشاغل و حرف آزاد گفت: هرساله شورای عالی کار حداقل حقوق را مشخص و تصویب می کند که حق بیمه بر اساس آن تعیین می‌شود. در بخش بیمه اختیاری و مشاغل آزاد برخی گروهها حق بیمه ۲۶ درصد بود که امسال باید یک درصد افزایش را شاهد می شدیم اما امسال این رقم به ۲۷ درصد رسید. البته در هنگام بازنشستگی هم دریافتی آنها بیشتر می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

کد خبر 6082406 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»