Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@13:45:35 GMT

تلويزيون‌هاي هوشمند را ويروس‌کشي کنيد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۸۶۹

تلويزيون‌هاي هوشمند را ويروس‌کشي کنيد

خبرگزاري آريا - کاربران تلويزيون‌هاي هوشمند سامسونگ بايد هراز گاهي تلويزيون‌هاي خود را براي جلوگيري از نفوذ ويروس‌هاي خطرناک رايانه‌اي اسکن کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، سامسونگ به تازگي به کاربران تلويزيون‌هاي هوشمند خود توصيه کرده است که به منظور جلوگيري از هک شدن و نفوذ بدافزار و ويروس‌هاي رايانه‌اي، تلويزيون‌هاي خود را چند وقت يک‌بار آپديت و اسکن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به افزايش روزافزون نفوذ هکرها و مجرمان سايبري به وسايل الکترونيکي همچون رايانه و گوشي‌هاي هوشمند، بسياري از کارشناسان فعال در حوزه امنيت سايبري بر اين باورند که تلويزيون‌هاي هوشمند نيز در معرض هک و نفوذ هکرها قرار دارند.
بر اساس گزارش وب سايت the verge، اين مساله نشان مي‌دهد که تلويزيون‌هاي هوشمند نيز در برابر نفوذ هکرها و بدافزارهاي رايانه‌اي آسيب پذيري بالايي دارند و کاربران به منظور محافظت از تلويزيون‌هاي هوشمند خود بايد نهايت تلاش خود را بکنند تا هکرها به حريم خصوصي آنها دسترسي و نفوذ پيدا نکنند.
البته تلويزيون‌هاي هوشمند يک تفاوت بسيار فاحش با ساير دستگاه‌هاي الکترونيکي دارند و آن نيز عدم ذخيره‌سازي اطلاعات شخصي و حريم خصوصي در آنهاست که موجب مي‌شود در مقايسه با ساير وسايل الکترونيکي از امنيت سايبري بيشتري برخوردار باشد اما اين امر باعث نمي‌شود که کاربران اقدام به ويروس کشي تلويزيون هوشمند خود نکنند.
حالا شرکت سامسونگ به تازگي به کاربران تلويزيون‌هاي هوشمند خود توصيه کرده است که هر از گاهي تلويزيون خود را براي مقابله با نفوذ هکرها، انتشار بدافزارها و ويروس‌هاي رايانه‌اي آپديت و اسکن کنند. کارشناسان و تحليلگران فعال در حوزه امنيت سايبري نيز به تازگي دريافته و خطاب به کاربران اعلام کرده‌اند که تلويزيون‌هاي هوشمند هر دو هفته يک‌بار بايد آپديت و اسکن کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • افتتاح دستگاه سی.تی.اسکن بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
  • بررسی کامل تلوزیون های شیائومی
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • نفوذ هکرها به نهادهای مهم اسرائیل | هک مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نیروگاه دیمونا
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد