Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله نوری‌همدانی عصر امروز در دیدار غلامی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از لغات در علوم مختلف، عربی است و این نشان می‌دهد که بنیان‌گذار این علوم مسلمانان بودند

وی با اشاره به اهمیت فراگیری علوم افزود:احادیث فراوانی از پیامبر (ص) داریم که فرمودند: مردمانی از فارس علوم را حتی اگر در ستاره ثریا هم باشد آن را کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آثار انقلاب اسلامی بیان کرد: قبل از انقلاب حضور بانوان در دانشگاه‌ها بسیار اندک بود، ولی اکنون بانوان دوشادوش مردان در حوزه علمی فعالیت می‌کنند و در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه مردم ایران به دنبال عزت هستند و باید عزت کشور و مردم حفظ شود، ادامه داد: مشکلات اقتصادی در خور شخصیت و عزت مردم نیست و باید مشکلات معیشتی مردم مورد توجه قرار گرفته و رفع شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: مسئولان وزارت علوم نسبت به همه دانشجویان و جوانانی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند مسئولیت دارند و باید نسبت به آموزش و تربیت آنان حساس باشند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه باید علوم انسانی در دانشگاه‌ها بر‌اساس آموزه‌های دینی تدوین شود، افزود: شناخت مذاهب اسلامی بسیار اهمیت دارد و باید توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌های مذاهب اسلامی شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه مانند دوبال هستند که برای پیشرفت به هردو نیاز است، گفت: هرچه ارتباط حوزه و دانشگاه افزایش یابد، منافع بیشتری به کشور می‌رسد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه باید این موضوع را به دنیا بفهمانیم که اسلام ریشه همه علم‌ها است، ادامه داد: زمانی که در کل اروپا و آمریکا کتابخانه‌ای وجود نداشت و دانشمندانی در این منطقه وجود نداشت حوزه‌های علمیه اسلامی و دانشمندان بزرگ بسیاری از مسلمانان در آن زمان وجود داشت.

وی تصریح کرد: تربیت امر بسیار مهمی است و باید کسانی که در مجموعه وزارت علوم فعالیت می‌کنند کاملا شناسایی و گزینش شده باشند، عنوان کرد: باید مسئله تربیت و مسائل اخلاقی به طور جدی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت تربیت در اسلام خاطرنشان کرد: استاد در تربیت دانشجویان بسیار اثرگذار است و باید در گزینش اساتید بسیار دقت شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نوری همدانی مشکلات اقتصادی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که در سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در هفته سلامت که از اول اردیبهشت تا هفتم همین ماه ادامه دارد شعار محوری سلامت خانواده با مشارکت مردم در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: ما در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی در نظر داریم که بخشی از آنها انجام پذیرفته و بخشی نیز در ادامه هفته سلامت انجام خواهد گرفت. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مجموعه‌های مختلف شبکه بهداشت و درمان استان در این هفته برنامه‌های خوبی اجرا خواهند کرد که گزارش این اقدامات از طریق رسانه‌ها و نشریات به اطلاع مردم  استان خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: بنا داریم در این هفته جشنواره رسانه‌ای سلامت نیز در استان برگزار کنیم و از ظرفیت رسانه‌ها برای تولید محتوای مناسب در این حوزه بهره ببریم این برنامه در پارک غدیر شهر بندرعباس و پس از برگزاری نشست‌های تخصصی بهداشت برگزار می‌شود. 

جاودان با اشاره به مهم ترین برنامه‌های حوزه سلامت استان اظهار داشت: ما در حوزه تخت‌های بیمارستانی کمبودهایی داشتیم اما با همکاری همه‌جانبه مدیران استانی ساخت هزار تخت بیمارستانی در دستور کار است و در این دولت به نتیجه خواهد رسید. 

وی ادامه داد: کار مهم دیگری که در حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان در حال انجام است مسئله دانشکده های علوم پزشکی در شرق و غرب استان بود که امیدواریم در نتیجه این دانشکده‌ها مردم دسترسی مناسبی به خدمات درمانی داشته باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. 

انتهای پیام/864 

دیگر خبرها

  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود