Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@12:18:07 GMT

حفاظت از منابع طبیعی بدون حضور مردم ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۹۵۹

حفاظت از منابع طبیعی بدون حضور مردم ممکن نیست

به گزارش ایکنا از ایلام، محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی امروز بیست و هشتم خرداد ماه در نشست تخصصی اقدام مشترک توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه زاگرس که در استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه‌ی ما به عنوان حاکمیت این است که رمز و رازهای طبیعت را بشناسیم و برای مردم تشریح کنیم و طبیعت را هرچه بیشتر بارور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان  اینکه حفاظت از منابع طبیعی منهای حضور مردم ناممکن است، تصریح کرد: طبیعت مهربان است و همه‌ی آنچه را که در اختیار دارد به ما ارزانی می‌دهد و برای حفاظت از منابع آب و خاک و توسعه منابع طبیعی  هم خود ما در دانشگاه‌ها و در وزارت جهاد کشاورزی تحقیق و مطالعات و تجربه عملی داریم و می‌توانیم از تجربیات جهانی بهره بگیریم.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: خوشبختانه با فعالیت خوب سازمان‌های مردم نهاد حساسیت مردم به حفظ سرمایه‌های طبیعت بیشتر شده و همین امر کار را برای مسئولان راحت‌تر کرده است.
وی با اشاره به درختکاری در ماسه های روان تپه‌های الله اکبر در خوزستان، گفت: این فعالیت‌ها نشان می‌دهد طبیعت رام، همراه و مستعد است و هر روز یک ظرفیت جدید از خود را پیش روی ما قرار می‌دهد اما متاسفانه ما چپکی نگاه می‌کنیم و  طبیعت را تخریب می‌کنیم.
حجتی تاکید کرد: وظیفه‌ی ما به عنوان حاکمیت این است که رمز و رازهای طبیعت را بشناسیم و برای مردم تشریح کنیم و طبیعت را هرچه بیشتر بارور کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام اجتماعی منابع طبیعی قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین

حاج محمدی گفت: عصر روز سه شنبه  ۷ فروردین ماه، بیش از یک هکتار از اراضی ملی حوزه روستای  خیچ و قصر میان، طعمه حریق شد که با اطلاع به موقع ساکنین روستا و حضور ماموران یگان حفاظت، حریق مهار شد.

وی افزود: بیشتر حریق‌های منابع طبیعی منشا انسانی دارد و در این میان  افزایش آموزش و آگاهی بخشی مردم به خصوص جوامع محلی و روستائیان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی تاثیر بسزایی دارد.

مسئول منابع طبیعی و آبخیزداری بخش راین بیان کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • برخورد قانونی با متصرفان طبیعت در اشنویه
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود