Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش      گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،دنی عنان در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که امروز (۲۸ خرداد) برگزار شد، با بیان اینکه ایران و دانمارک در گذشته و خصوصا قبل از خروج آمریکا از برجام روابط اقتصادی گسترده‌ای داشتند، اظهار کرد: زمانی هیاتی ۱۲۸ نفره از دانمارک به ایران سفر کردند و ما هم در دانمارک پذیرای هیات‌های ایرانی بودیمبین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ مبادلات اقتصادی ایران و دانمارک نسبت به سال‌های قبل از آن رشد حدود دو برابری داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنان با بیان اینکه اکنون با خروج امریکا از برجام روابط تجاری ایران و دانمارک دچار محدودیت‌هایی شده، تاکید کرد: برای مثال در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ شاهد کاهش ۲۹ درصدی صادرات دانمارک به ایران بوده ایمدانمارک ششمین کشوری است که کمترین کاهش صادرات به ایران را داشته است.

وی گفت: به هر حال امیدواریم به زودی این محدودیت‌ها مرتفع شود و دوباره رفت و آمد هیات‌های تجاری بین دو کشور از سر گرفته شود.

سفیر دانمارک در ایران با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها فرصت‌های محدودی برای تعاملات تجاری بین دو کشور باقی مانده، گفت: تا زمان عادی شدن روابط باید از همین فرصت‌های باقی مانده استفاده کنیم.

عنان در ادامه از پتانسیل‌های فراوان تجاری که در ایران وجود دارد نیز یاد کرد و گفت: پتانسیل‌های ایران فقط به نفت و گاز محدود نمی‌شود، بلکه در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی و ... توانمندی‌های زیادی در ایران وجود دارد و دانمارکی‌ها به دلیل وجود این همه پتانسیل، ایران را به عنوان آلمان خاورمیانه می‌شناسند.

سفیر دانمارک در ایران پیش‌بینی کرد، در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ ایران یکی از بیشترین و سریع‌ترین رشد‌های اقتصادی را در خاورمیانه داشته باشد که به بیش از پنج درصد برسد.

وی از ظرفیت‌های تجاری دانمارک در صنایع مختلف هم یاد کرد و افزود: از مهمترین این ظرفیت‌ها می‌توان به بخش مواد غذایی، انرژی‌های تجدیدناپذیر، مواد دارویی، بخش کشارزی، ماشین آلات و ... اشاره کرد.

عنان در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای ساز و کار اینستکس داشت و عنوان کرد: متوجه نگرانی ایران از عدم اجرای این ساز و کار هستیم، اما اینکه عمدی در این تاخیر باشد، حقیقت ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد، به زودی با اجرای ساز و کار اینستکس تعاملات ایران و بسیاری از کشور‌ها برقرار شود و گفت: ساز و کاری هم بین ایران و سوئیس با هدف مبادلات در بخش مواد غذایی، محصولات کشاورزی و دارو در حال راه‌اندازی است.

سفیر دانمارک در ایران اشاره‌ای هم به تعاملات این کشور و کرمانشاه داشت و گفت: در کرمانشاه نقاط زیادی برای همکاری با دانمارک وجود دارد.

وی از موقعیت تجاری خوب کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: در کرمانشاه پتانسیل‌های زیادی نیز در حوزه توریسم و گردشگری وجود دارد.

انتهای  پیام/ز

 

به زودی با اجرای ساز و کار اینستکس تعاملات ایران و بسیاری از کشور‌ها برقرار شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر گداری با اشاره به پیشبرد اهداف همکاری‌های دوجانبه و مراودات تجاری و اقتصادی ایران با روسیه، اظهار کرد: گزارش مرکز آمار گمرک نشان می‌دهد که طی ۱۱ ماه ۱۴۰۲، ایران از لحاظ ارزشی حدود ۸۵۱ میلیون دلار کالا و به لحاظ وزنی ۱۹۸۴ هزار تن کالا به روسیه صادر کرده است که این اعداد حکایت از رشد صادرات به این کشور را می‌دهند.

وی ادامه داد: صادرات به روسیه در ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد از نظر ارزشی و ۵۵ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، گداری از اعزام هیأت‌های تجاری به منظور توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران و روسیه در ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اعزام هیأت‌های تجاری، علاوه بر همکاری استان‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویدادهای تجاری دو کشور باعث آشنایی و حضور چشمگیر و پررنگ‌تر شدن شرکت‌های توانمند تولیدی – صادراتی دو طرف می‌شود.

کد خبر 6062817 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • جهش تولید خودروهای تجاری
  • حماس به زودی شرایط آتش‌بس را اعلام می‌کند/جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بدی داد
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری
  • فوتبالیست دورگه ایرانی - دانمارکی که در ایتالیا عاشق «تراکتور» است
  • اسرار زندگی خاص‌ترین فوتبالیست ایرانی ساکن ایتالیا؛ دیوید قره‌باغی کیست؟
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • وزیر نفت پاکستان : قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم
  • گفتگو با خاص ترین بازیکن ایرانی ساکن ایتالیا