Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه جامعه دینی با جشن و شادی مردم مخالفتی ندارد، اظهار کرد: با توجه به هجمه‌هایی که از سوی دشمنان بر نظام وارد می‌شود باید سعی کرد تا احساسات و تفکرات اشتباه را به سمت احساسات سالم تغییر داد تا شاهد نشاط همراه با رعایت اصولی دینی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعقوبی با انتقاد از حواشی مراسم کنسرت موسیقی در بجنورد، تصریح کرد: نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی باید سعی کند مراسم شادی سازنده و تأثیرگذار را در جامعه رواج دهد چرا که کمرنگ است.

وی با تاکید بر اینکه نباید اکثریت فدای اقلیت شوند، گفت: همان طور که در مراسم‌های محوری شاهد بوده‌ایم اکثریت مردم خراسان شمالی پایبند اصول دینی و انقلاب بوده‌اند، بنابراین نباید با حضور افرادی هنجار شکن مردم معتقد را فدای دیگران کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: هنر این است تا ارزش‌های خوب را صادر کنیم نه اینکه ضد ارزش‌ها را وارد جامعه کنیم.

یعقوبی اظهار کرد: متأسفانه در بعضی موارد واردات ضد ارزش‌ها نسبت به صادرات ارزش‌ها بیشتر می‌شود که این برای شهرت منطقه خوب نیست.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد دیدگاه‌های اسلام نسبت به شادی و نشاط مورد توجه قرار گیرد تا ضد ارزش‌ها وارد فرهنگ عمومی جامعه اسلامی نشود.

بیانیه گام دوم انقلاب بومی سازی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد این بیانیه در اختیار دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد و بومی سازی شود.

ولی الله حیاتی اظهار کرد: اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب بیش از هر چیزی برای ما حائز اهمیت است، چرا که تحلیل آن در همه جا انجام می‌شود.

وی در ادامه بر مسئله مهم توسعه یافتگی خراسان شمالی تاکید کرد و افزود: نباید هیچ گونه موضوعی بر توسعه یافتگی استان تأثیر بگذارد، بنابراین مدیران در این رابطه تلاش خود را دوچندان کنند.

کد خبر 4644686 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گام دوم انقلاب هنجارشکن شادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با شهرداران کلانشهر‌های کشور گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که استطاعت مالی محدود دارند. برای این عزیزان، شهرداری مشهد باید زائرسرا‌های ارزان قیمت ایجاد کند تا زائران به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نشوند.

 آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است گفت: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آن‌ها عرضه می‌شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهر‌ها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن‌ها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • ربیعی: شیوه برخورد با حجاب، نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • علی ربیعی: شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • گل‌آقا می‌گفت وظایفی داریم و باید نگهبان حرمت‌ها باشیم
  • تنبیه بارسلونا: 6 یک تاریخی را فراموش کنید!
  • ۲ یافته پیمایش فرهنگی: ارتقا جایگاه خانواده و اعتقادات دینی