Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@13:31:42 GMT

کلاهبرداری اینترنتی در زنجان‎

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۱۱۴۴

کلاهبرداری اینترنتی در زنجان‎

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: اخیرا سودجویان با استفاده از سامانه بام بانک ملی اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرده‌اند.

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: اخیرا افراد سودجو از طریق تماس تلفنی به بهانه برنده شدن افراد در مسابقات و جشنواره‌های مختلف با اخذ اطلاعات حساب بانکی قربانیان، اقدام به کلاهبرداری از حساب مشتریان بانکی می‌‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص سامانه بام از جمله انتقال وجه با مبالغ بالا، دسترسی به تمام حساب‌های قربانی نزد بانک ملی و... کلاهبرداران اخیرا به استفاده از این سامانه روی آورده‌اند.

وی ادامه گفت: کلاهبرداران با استفاده از مهندسی اجتماعی با حرفه‌ای فریب‌کارانه اقدام به اخذ اطلاعات شخصی و حساب بانکی افراد کرده و به سامانه بام حساب بانکی آنها دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب قربانیان می‌‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان تاکید کرد: شهروندان باید در پاسخگویی به تماس‌های تلفنی که در پوشش‌های مختلف نظیر برنده شدن در قرعه‌کشی، خوش حسابی، دریافت جایزه دقت داشته باشند و از ارائه اطلاعات شخصی و بانکی در پشت تلفن خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای زنجان گفت: کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی فعالیت‌های مجرمانه کلاهبرداران را زیر نظر گرفته و هموطنان در صورت مواجهه با مورد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کلاهبرداری بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ

سرهنگ عمار قهاری با اشاره به مراجعه چندین شهروند کرمانی و تشکیل پرونده با موضوع سرقت از حساب و کلاهبرداری، گفت: نقطه اشتراک اکثر این پرونده‌ها، سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیرمجاز وجه پس از دریافت پیامک کالابرگ عیدانه بوده است. 


وی افزود: مجرمین سایبری با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک و قراردادن لینک‌های آلوده به بدافزار و در نهایت ورود یا نصب نرم‌افزار کالابرگ، افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و در ازای دریافت مبالغ اندک برای فعال‌سازی نرم‌افزار، اطلاعات حساب را سرقت کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب می‌کنند. 


جانشین پلیس فتا در این خصوص به کاربران توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزار‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود یا در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده شده را نصب نکنند و نرم‌افزار‌ها را از منابع معتبر و تأیید شده دانلود کنند و همچنین از ورود به لینک‌های ارسال شده توسط افراد ناشناس و همچنین دوستان و آشنایان خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی