Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران با پیروزی مقابل لبنان مجوز حضور در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا را کسب کرد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تیم‌های فوتسال ایران و لبنان در آخرین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی زیر 20 سال آسیا از ساعت 20 امروز (سه‌شنبه) در سالن شهید پورشریفی تبریز به مصاف هم رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نیمه نخست این بازی دو تیم بازی متعادلی داشتند اما رفته‌رفته شاگردان حمید شاندیزی نبض بازی را به دست گرفته و با گل دقیقه 8 سالار آقاپور با نتیجه یک‌بر صفر از حریف خود پیش افتادند. در ادامه موقعیت‌های دو تیم ثمری نداشت و نیمه نخست بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم بازی سرعت بیشتری به خود گرفت اما باز هم این بازیکنان ایران بودند که حملات بیشتر و خطرناک‌تری روی دروازه لبنان طرح‌ریزی کردند که بدشانسی و دفاع متمرکز لبنان مانع فروپاشی مجدد دروازه این تیم شد.

برتری شاگردان شاندیزی در نیمه دوم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 39 حسین همیه توانست گل تساوی را وارد دروازه ایران کند. پس از این گل تماشاگران تبریزی با شعار "عیبی یوخ، عیبی یوخ" به شاگردان حمید شاندیزی روحیه دادند. بازیکنان ایران نیز پس از این گل و با توجه به جو سالن، موقعیت‌های زیادی برای به ثمر رساندن گل برتری داشتند اما دروازه لبنان بسته ماند تا بازی به اوقات اضافی کشیده شود.

فوتسال قهرمانی زیر 20 سال آسیا|سرمربی افغانستان: دوست نداریم شانس صعود به فینال را دست بدهیمفوتسال قهرمانی زیر 20 سال آسیا| سرمربی تایلند:‌ برخی بازیکنانم تجربه پرواز با هواپیما نداشتندفوتسال قهرمانی زیر 20 سال آسیا| افغانستان با پیروزی مقابل تایلند راهی نیمه‌نهایی شدفوتسال قهرمانی زیر 20 سال آسیا|سرمربی عراق: ‌‌ما برزیل کشورهای عرب هستیم‌

تلاش بازیکنان ایران در نیمه نخست نیز ثمری جز 2 برخورد توپ با تیرک دروازه نداشت اما سالار آقاپور که از سوی تماشاگران تشویق می‌شد در دقیقه 4 وقت‌های اضافی با شوتی پرقدرت از میانه‌های زمین دومین گل ایران را به ثمر رساند تا بازی در نیمه دوم با حساسیت بیشتری دنبال شود. 

در دقیقه 8 وقت‌های تلف‌شده نیز رضا قنبری توانست گل سوم را برای تیم فوتسال زیر 20 سال ایران به ثمر برساند تا حمید شاندیزی و شاگردانش نفس راحتی بکشند اما همیه تنها یک دقیقه بعد گل دوم را برای لبنان به ثمر رساند تا اختلاف به حداقل برسد. حملات دو تیم در ادامه نیز بی نتیجه بود و تیم ایران با برتری 3 بر 2 در این بازی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات رسید.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوزها به دنبال پس گرفتن قهرمانی از سامورایی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، هفدهمین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا در حالی از امروز آغاز می‌شود که تیم ملی کشورمان با هدایت وحید شمسایی و ترکیبی تقریباً متفاوت نسبت به دوره قبل پای به این رقابت‌ها گذاشته تا با قهرمانی جام را بار دیگر به خانه برگرداند. تیم ملی کشورمان برای دومین دوره با سرمربیگری وحید شمسایی در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. ایران در دوره گذشته با وجود اینکه همه رقبا را با اختلافی حداقل پنج گل شکست داده بود، اما در فینال مقابل ژاپن غافلگیر شد تا جام را سامورایی‌ها تصاحب کنند.

*تقابل وطنی در گام نخست

تیم ملی کشورمان در نخستین بازی خود فردا(پنجشنبه) از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف کشور دوست و همسایه یعنی افغانستانی می‌رود که سرمربی آن مجید مرتضایی است و اکثر بازیکنان آن در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند. شاید با توجه به اینکه کادر فنی افغانستان ایرانی است  و اکثر بازیکنانش در ایران متولد شده‌اند و در کشورمان زندگی می‌گنند و از سوی دیگر تمرینات این تیم هم در مشهد برگزار می‌شود، بازی با این تیم را بتوان یک دیدار وطنی دانست. در مورد تیم ملی افغانستان باید گفت با توجه به شناختی که کادر فنی این تیم از بازکنان ایرانی دارند و همچنین کیفیت خوب بازیکنانش و نتایج خوبی که در دیدارهای تدارکاتی گرفته، می‌تواند حریف سرسختی برای شاگردان وحید شمسایی در گام نخست باشد. 

اما به طور کلی و با توجه به شناختی که از تیم ملی کشورمان داریم، به نظر نمی‌رسد ایران کار سختی در مرحله گروهی داشته باشد. کویت با جدایی غیرمنتظره محمد ناظم‌الشریعه برای صعود از گروه می‌جنگد، اما حریف سرسختی برای ایران نخواهد بود. بحرین نیز در رتبه شانزدهم قاره آسیا جای دارد و تاکنون فرصت عرض اندام در فوتسال قاره کهن را نداشته است.

کاپیتان ایران، بزرگ‌ترین غایب

حسین طیبی آقای گل آسیا در سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴ غایب بزرگ مسابقات پیش رو است. کاپیتان تیم ملی فوتسال که جام را به دلیل مصدومیت در لیگ برتر اسپانیا از دست داده بود، هنوز فرصت دارد که بازی در دوره آتی جام جهانی را تجربه کند. البته ژاپن هم در غیاب دو گلزن خود در فینال دوره گذشته یعنی شیمیزو و آرتور به تایلند آمده است.

بازکنان ایران در جام ملت‌ها

باقر محمدی، سعید مومنی، علی خلیل‌وند، علیرضا رفیعی‌پور، محمدحسین درخشانی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مسلم اولادقباد، سعید احمد عباسی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، علی اکرمی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی 14 مرد وحید شمسایی هستند که برای تیم ملی به میدان خواهند رفت، البته مصدومیت اولادقباد پیش‌تر زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال غیبت وی در جام ملت‌های آسیا ایجاد کرده بود که با اعلام کادر فنی تیم ملی، وی مشکلی برای همراهی ایران در رقابت‌های آسیایی ندارد.

در پایان باید گفت ایران که با ۱۲ عنوان قهرمانی همچنان پُرافتخارترین تیم آسیا به شمار می‌رود، دو چالش صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ و پس گرفتن قهرمانی آسیا در این جام را پیش رو دارد. صعود به نیمه نهایی به منزله قطعی شدن صعود ملی‌پوشان به جام جهانی ازبکستان خواهد بود. در صورتی که میزبان جام جهانی یعنی ازبکستان نیز راهی نیمه نهایی شود، یک مرحله پلی‌آف بین چهار تیم شکست‌خورده در یک چهارم نهایی برگزار می‌شود که تیم برنده پلی‌آف، سهمیه پنجم آسیا را کسب می‌کند.

برنامه دیدارهای ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ایران - افغانستان، ساعت ۱۲:۳۰

شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳
ایران - بحرین، ساعت ۱۷:۳۰

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ایران - کویت، ساعت ۱۷:۳۰

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • پیروزی خانگی شهرداری گرگان مقابل مهرام
  • برتری سخت شاگردان شمسایی در اولین گام جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • شاگردان شمسایی جام ملت‌های آسیا را با برد آغاز کردند
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا | پیروزی سه گله ایران مقابل افغانستان
  • یوزهای ایرانی آماده انتقام از سامورایی‌ها
  • پیروزی دراماتیک رئال مادرید مقابل منچسترسیتی؛ رقیب بعدی مشخص شد
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • لیگ قهرمانان آسیا| پیروزی اولسان در فینال رفت منطقه شرق
  • یوزها به دنبال پس گرفتن قهرمانی از سامورایی‌ها
  • «دروم» پیروزی ناصر علیزاده در بیشکک قرقیزستان