Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از فایننشیال تایمز، دولت انگلیس پس از ۱۰ سال پرونده شکایت ۱.۳ میلیارد پوندی بانک ملت را قبل از رأی نهایی دادگاه با جلب رضایت این بانک مختومه کرد.

دولت انگلستان با توافق با بانک ملت ایران درباره شکایت ۱.۳ میلیارد پوندی این بانک، غرامتی را بابت تحریم‌های نابجای ۱۰ سال پیش انگلیس نسبت به این بانک پرداخت کرده تا با حصول توافق، پرونده را مختومه اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندهای این توافق محرمانه هستند اما این اتفاق یک پیروزی برای تهران محسوب می‌شود. آن هم در رمانی که ایران تحت شدیدترین فشارها از سوی دولت آمریکا بابت پرونده هسته‌ای است.

از سوی دیگر دولت انگلیس نیز بابت اینکه از یک شکست خجالت بار در دادگاه عالی نجات پیدا کرده است خوشحال است. شرکت حقوقی که نمایندگی بانک ملت را در این پرونده برعهده داشته می‌گوید این توافق حاصل استقلال نظام قضائی در انگلستان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بانک ملت غرامت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2029.2  هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است:


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌ سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.   بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایتی ذوب‌آهن
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • شکایت رئال مادرید از خاویر تباس؛ احتمال بالای محرومیت رئیس لالیگا!
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • آیا رژیم صهیونیستی بابت جنایاتش غرامت پرداخت خواهد کرد؟