Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، این نشست با حضور مقامات عالی امنیتی ایران، روسیه، چین، افغانستان، هند و پاکستان با هدف بررسی روند اجرای توافقات اولین نشست همسایگان افغانستان که سال گذشته به ابتکار ایران در شهر تهران برگزار شد تشکیل شد.

در ابتدای این نشست نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه با قدردانی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای پایه گذاری نشست مسئولین عالی امنیتی کشورهای همسایه افعانستان گفت: ایجاد ثبات، صلح و مشارکت همه اقوام و طرف‌های افغانی در فرایند آشتی ملی خواست و اراده کشورهای همسایه افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در این نشست با بیان نگرانی‌های ناشی از افزایش شکاف‌های سیاسی در افغانستان بر ضرورت تداوم همکاری و مشارکت همسایگان این کشور برای تقویت ساختارهای قانونی بر اساس رای و مشارکت همگانی تاکید کرد.

شمخانی با ارایه پیشنهادات ایران در زمینه ترکیب، زمان، دستور جلسه و ساز و کارهای فعالیت اثرگذار همسایگان افغانستان در پروسه شکل گیری آشتی ملی در این کشور اظهار کرد: لازم است همسایگان افغانستان با هماهنگی دولت قانونی این کشور ضمن افزایش تماس و ارتباط با معارضین افغانی امکان مداخله کشورهای فرامنطقه‌ای در بحران این کشور را محدود سازند.

در ادامه این نشست و پس از سخنرانی نمایندگان هند، چین، پاکستان و افغانستان با موافقت اعضای نشست مقرر گردید دومین نشست مقامات عالی امنیتی همسایگان افغانستان در نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن‌پترزبورگ روسیه مقصد بعدی دبیر شورای عالی امنیت ملی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، نیکولای پاتروشف، در رأس یک هیات بلندپایه‌ی امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس" عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهند شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ی روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، آقای دکتر احمدیان با همتایان خود از کشور‌های روسیه، برزیل، افریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدار‌های جداگانه‌ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویداد‌های امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی‌های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه¬گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ی امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت گری و روایت سازی مستقل در این ساحت است.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ی این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد. اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه ۴/۲/ ۱۴۰۳ در سن پترزبورگ آغاز بکار می‌کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولت ها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه‌ای و جهان قرار گرفته است

آقای احمدیان پیش از این برای شرکت در نشست دبیران شوراهای عالی امنیت ملی کشورهای عضو شانگهای، به شهر آستانه قزاقستان رفته بود.

دیگر خبرها

  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های پایتخت پاکستان به نام «ایران» نام‌گذاری شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • حقابه ایران از افغانستان چه شد؟
  • سن‌پترزبورگ روسیه مقصد بعدی دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود
  • اراده ایران در کنشگری فرامنطقه‌ای