Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دفتر حقوق بشر سازمان ملل در پی مرگ مشکوک محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر در جلسه دادگاه، گفت که باید «تحقیقات مستقل در این زمینه صورت بگیرد».

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که امروز سه‌شنبه آن را منتشر کرده،‌ خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره مرگ مُرسی شد.

به گزارش رویترز، در ادامه بیانیه آمده که در تحقیقات باید همه جوانب درمان رئیس‌جمهور سابق مصر در طول شش سال زندانی‌اش مورد بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رابرت کولویل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هم در این باره گفت که باید شرایط بازداشت مرسی از جمله امکان دستیابی وی به بیمارستان، وکیل و خانواده‌‌اش در طول شش سال بازداشتش بررسی شود و «به نظر می‌رسد که وی مدت زمان طولانی در حبس انفرادی به سر می‌بُرد».

وی تاکید کرد که «باید یک کمیته قضایی ویژه یا یک کمیته مستقل از  دستگاهی که مرسی را بازداشت کرده بود، برای انجام تحقیقات فوری و سالم اقدام کند».

سازمان عفو بین‌الملل نیز با اشاره به کارنامه مصر در بازداشت‌های طولانی‌مدت زندانیان در سلول‌های انفرادی، اجرای تحقیقات درباره مرگ مرسی را خواستار شد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود آورده است که «مصر کارنامه بلندی درباره بازداشت‌های طولانی‌مدت زندانیان در سلول‌های انفرادی، شکنجه و بدرفتاری با زندانیان دارد که همین امر اجرای تحقیقات درباره مرگ مُرسی را ضروری می‌سازد».

در ادامه واکنش‌ها به درگذشت ناگهانی محمد مُرسی، دیدبان حقوق بشر هم روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست درباره طیف وسیعی از موارد نقض حقوق بشر در مصر از جمله مرگ مرسی تحقیقات انجام دهد.

«محمد مرسی عیسی العیاط» رئیس‌جمهور سابق مصر و مشهور به محمد مُرسی روز دوشنبه هنگام جلسه محاکمه‌اش فوت کرد.

تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت مُرسی ۶۸ ساله گفت که رئیس‌جمهور سابق هنگام جلسه محاکمه‌اش در خصوص پرونده جاسوسی، بیهوش شد و پس از آن فوت کرد.

 مُرسی، آگوست ۱۹۵۱ میلادی در روستای العدوه در استان الشرقیه به دنیا آمد. او پنجمین رئیس‌جمهور مصر و اولین رئیس جمهور پس از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ و اولین رئیس جمهور منتخب تاریخ مصر لقب گرفت.

وی پیش از ریاست جمهوری، عضو دفتر ارشاد گروه اخوان المسلمین بود و ریاست حزب آزادی و عدالت را پس از تاسیس آن برعهده گرفت. در کارنامه فعالیت‌های سیاسی وی، حضور در پارلمان مصر موسوم به مجلس الشعب طی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ میلادی به چشم می‌خورد.

محمد مرسی در سال ۲۰۱۳ و در اقدامی که طرفدارانش آن را کودتا می‌خوانند، توسط عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور کنونی مصر برکنار و روانه زندان شده بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که فقر بر رشد مغز کودکان تأثیر می‌گذارد.

به نقل از ارث، آیا می‌دانستید که جایگاه شما بر روی نردبان اقتصادی، می‌تواند به شدت بر آنچه درون ذهن شما می‌گذرد تأثیر بگذارد؟

نتایج تحقیق جدید این واقعیت نگران‌کننده را نشان می‌دهد که فقر عمیقاً بر مغز تأثیر می‌گذارد، با اثراتی که می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند.

قبل از این تحقیق، دانشمندان نکاتی در مورد چگونگی تأثیر فقر بر مغز و نتایج زندگی می‌دانستند و نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان فقیر در مدرسه با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

تحقیقات بیشتر ارتباط بین فقر و مشکلات سلامت جسمانی را نشان دادند. این مطالعه تمام آن شواهد پراکنده را در بر می‌گیرد و آنها را در کنار هم قرار می‌دهد و تصویری واضح ایجاد می‌کند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که فقر، افراد را در معرض عوامل منفی مانند استرس، تغذیه نامناسب و سموم محیطی قرار می‌دهد. این عوامل ساختار فیزیکی و عملکرد مغز را تغییر می‌دهند، به خصوص زمانی که در دوران رشد کودک اتفاق می‌افتد.

زندگی در فقر به معنای نگرانی دائمی است. وقتی کودکی همیشه در حالت «جنگ یا گریز» است، مغزش غرق از هورمون‌های استرس مانند کورتیزول می‌شود. با گذشت زمان، کورتیزول به‌طور فیزیکی به مناطقی از مغز که مسئول حافظه، یادگیری و تنظیم هیجانی هستند آسیب می‌رساند. به این فکر کنید که مغز به آرامی تحت تأثیر استرس مداوم فرسوده می‌شود.

جوامع کم درآمد اغلب به کارخانه‌ها، بزرگراه‌ها یا دیگر منابع آلودگی هوا و آب نزدیک‌تر هستند. کودکان در این مناطق تنفس می‌کنند و مواد شیمیایی مضر را می‌بلعند.

بدترین بخش این است که این تأثیرات معامله یکباره نیستند. آسیب مغزی وارد شده در دوران کودکی می‌تواند عواقب مادام‌العمر داشته باشد. به‌عنوان مثال، کودک پر استرس که برای یادگیری در مدرسه تلاش می‌کند، احتمال بیشتری دارد که ترک تحصیل کند و چرخه فقر را در نسل بعدی تداوم بخشد.

نتایج این تحقیق در مجله Reviews in the Neurosciences منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد