Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره مرگ «مُرسی» شد.

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در بیانیه ای خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره مرگ محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر شد.

در بیانیه دفتر حقوق بشر سازمان ملل در این خصوص آمده است که لازم است در این تحقیقات پیرامون همه ابعاد رفتار با وی در طول ۶ سال بازداشت وی در زندان تفحص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر در جلسه محاکمه مربوط به پرونده «جاسوسی»، ناگهان از حال رفت و پس از آن فوت کرد.

بر اساس اعلام الجزیره، جسد وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. وزارت کشور مصر نیز در پی اعلام درگذشت محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در این کشور آماده باش اعلام کرد.

مُرسی سیاستمدار مصری و پنجمین رئیس جمهوری مصر بود. وی رئیس سابق حزب آزادی و عدالت، یک حزب تأسیس شده توسط اخوان المسلمین نیز بود.

محمد مرسی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ بوده و پیشتر از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ نمایندهٔ پارلمان کشورش بود. وی در ۱۲ تیر سال ۱۳۹۲ پس از ناآرامی‌های چندروزه و حالت بحرانی کشور مصر توسط ارتش این کشور عزل و به زندان انداخته شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مرسی فوت مصر محمد مرسی حادثه چرنوبیل شیرمحمدعلی بلندی های جولان میشل پلاتینی فرودگاه امام خمینی جیسون رضائیان ترمینال سلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین بار دیگر خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اظهار داشت: از طرف‌های مربوطه می‌خواهیم با حفظ خویشتنداری از تشدید بیشتر تنش اجتناب کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی و رادیو چین (CCTV)، لی‌جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه۲۷فروردین) اظهار داشت: ما طرف‌های مربوطه می‌خواهیم تا با حفظ آرامش و خویشتنداری از تشدید این تنش جلوگیری کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدار‌های پیشین و تامین مطالبه‌ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

وزارت امور خارجه چین رو گذشته هم در این راستا اعلام کرده بود که پکن درخصوص تشدید اوضاع در خاورمیانه عمیقا نگران است و از طرف‌های درگیر می‌خواهد تا برای جلوگیری از تشدید تنش، خویشتنداری کنند.

این وزارت‌خانه افزود: اوضاع جاری در خاورمیانه، تازه‌ترین تبعات جنگ غزه است. دیگر هیچ‌گونه تاخیر در اجرای قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل جایز نیست و درگیری و تنش باید فورا به پایان برسد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم
  • اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود
  • لیز تراس خواستار انحلال سازمان ملل شد
  • چین بار دیگر خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شد
  • شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها
  • بیانیه حمایت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در پی حملات موشکی سپاه به مواضع رژیم صهیونیستی