Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از توافق دولت انگلیس با یک بانک ایرانی برای فیصله دادن به یک پرونده شکایت ۱.۲۵ میلیارد پوندی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک رسانه انگلیسی امروز سه‌شنبه (۲۸ خرداد/ ۱۸ ژوئن) از توافق دولت انگلیس با «بانک ملت» برای فیصله دادن به پرونده شکایت ۱.۲۵ میلیارد پوندی بانک ایرانی از وزارت خزانه‌داری دولت انگلیس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه فایننشال‌تایمز با گزارش این خبر افزود بانک ملت قبلاً از دولت انگلیس به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده علیه این بانک در سال ۲۰۰۹ به بهانه ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران شکایت و طلب غرامت کرده بود. دولت انگلیس دارایی‌های بانک ملت را به همین بهانه مسدود کرد. خزانه داری انگلیس، در نتیجه سال ۲۰۰۹ نهاد‌های مالی انگلیس را از انجام هر گونه مبادله مالی با بانک ایرانی منع کرد.

بانک ملت بابت این تصمیم از دولت انگلیس شکایت کرد و در سال ۲۰۱۴ دیوان دادگستری اروپا ادله بروکسل برای مسدود کردن دارایی‌های بانک ملت را ناکافی دانست.

طبق این گزارش، وکیل بانک ایرانی سه‌شنبه به دیوان عالی انگلیس گفت: طرفین شامگاه دوشنبه برای فیصله دادن به تمامی دعاوی مطروحه در این پرونده قضایی، از جمله مسائل مالی مصالحه کردند.

این توافق، به مناقشه ۱۰ ساله دو طرف که به بالاترین مرجع قضایی انگلیس ارجاع شده بود، پایان می‌دهد. فایننشال‌تایمز می‌گوید مفاد توافق دو طرف محرمانه هستند.

روند ۵ هفته‌ای رسیدگی به این پرونده قرار بود از دوشنبه در دیوان عالی انگلیس آغاز شود، اما «دیوید فاکستون»، وکیل خزانه‌داری انگلیس برای اخذ دستورات لازم از یک «مقام بسیار بلندپایه دولتی»، خواستار موکول شدن روند رسیدگی به پرونده به زمانی دیگر شد.

بانک ملت در شکایت اولیه درخواست ۴ میلیارد دلار خسارت کرده بود، اما این رقم بعداً به ۱.۶ میلیارد دلار کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بانک ملت ایران و انگلیس مراودات بانکی تحریم بانکی تحریم ایران دشمنی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایتی ذوب‌آهن
  • کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • شکایت رئال مادرید از خاویر تباس؛ احتمال بالای محرومیت رئیس لالیگا!
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • آیا رژیم صهیونیستی بابت جنایاتش غرامت پرداخت خواهد کرد؟