Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:17:41 GMT

ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۱۵۰۷

ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان و هیأت همراه در ادامه‌ی سفر خود به اسلام آباد، با صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

احمد امیرآبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دو کشور قدرتمند منطقه هستند و اراده قوی دو ملت و دو دولت برگرفته از تاریخ بزرگ و اشتراکات قوی میان آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به خروج یکجانبه ی آمریکا از برجام و اقدامات تحریک آمیز آن در منطقه اظهار داشت: ایران با وجود اقدامات مخرب آمریکا، به دنبال تقویت صلح و ثبات منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: علیرغم گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر عملکرد شفاف ایران در خصوص برجام و پاییندی به تعهدات خود، آمریکا از این توافق خارج شده و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به روند صعودی حجم مبادلات اقتصادی تهران و اسلام‌آباد بیان کرد: علیرغم تلاش برخی کشورهای ثالث برای تخریب روابط ایران و پاکستان و به چالش کشیدن حسن نیت دو کشور نسبت به یکدیگر، خوشبختانه حجم تجارت فی‌مابین روند صعودی داشته و گام‌های خوبی برای بهبود مناسبات اقتصادی و مالی فیمابین برداشته شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن انتقال خط لوله گاز ایران به پاکستان گفت: امیدواریم طرح خط لوله صلح به زودی اجرایی شود تا بتوانیم این نعمت الهی را به کشورهای همسایه به ویژه مردم پاکستان برسانیم.

صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با حائز اهمیت برشمردن روابط اسلام آباد و تهران گفت: روابط خوب ما با جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دو کشور، ما ایران را کشور دوست و همسایه مهم خود می‌دانیم.

وی با اشاره به سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران بر لزوم گسترش روابط فی‌مابین تاکید کرد و افزود: تصمیم‌های اخیر مقام‌های عالی رتبه دو کشور باعث افزایش بیش از پیش مناسبات دوستانه ایران و پاکستان شده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان در پایان این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملیاتی شدن خط لوله گاز جمهوری اسلامی ایران به جمهوری اسلامی پاکستان تصریح کرد: ما علاقه‌مند به پیشبرد طرح خط لوله انتقال گاز از ایران هستیم زیرا آن را به نفع مردم پاکستان می‌دانیم.

کد خبر 4644721 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسلام آباد پاکستان ایران احمد امیرآبادی فراهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین رویداد تکریم بلندترین و بزرگترین پرچم ایران برگزار می‌شود

ویژه برنامه «دهمین رویداد تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران» همزمان با دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان کشوری و سفرای کشورهای خارجی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، ویژه برنامه «دهمین رویداد تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران» همزمان با دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان کشوری و سفرای کشورهای خارجی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود. در این رویداد که برای دهمین بار برگزار می‌شود، شهردار تهران، سفرا و روسای سازمان‌های بین المللی مقیم تهران حاضر می‌شوند.

 

دهمین رویداد تکریم بلندترین و بزرگترین پرچم ایران روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح در محل کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود.

ویداد تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران هر ساله به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را به صورت زنده از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه‌های اجتماعی در آپارت و اینستاگرام به آدرس (@abasabadecopark) دنبال کنند.
رویداد تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران تنها مراسم رسمی کشور در سالروز جمهوری اسلامی ایران است که بلندترین و سنگین‌ترین پرچم کشور به ارتفاع ۱۵۰ متر و وزن ۳۰۰ کیلوگرم با ابعاد ۲۲ در ۴۶ متر معادل ۱۰۲۴ مترمربع به اهتزار در می‌آید.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند یک امام جمعه از داوری زنان در مسابقات فوتبال /کنایه به اعراب منطقه از تریبون نماز جمعه
  • دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس مرکز اسلامی تایلند
  • اهتزاز بزرگترین پرچم ایران در روز جمهوری اسلامی
  • دهمین رویداد تکریم بلندترین و بزرگترین پرچم ایران برگزار می‌شود
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد