Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم های غذایی گوناگونی وجود دارد که همه آنها ادعای بهترین راه کاهش وزن را دارند. بسیاری از این رژیم های غذایی اگر هم کاهش وزن داشته باشند برگشت پذیر است و ممکن است مشکلات پوستی (شلی پوست، چین و چروک پوست) و ضعف عمومی را ایجاد کنند.

طرفداری- باید توجه داشته باشید که شما یک روزه چاق نشده اید که چند روزه لاغر شوید رژیم غذایی مناسب است که علاوه بر توجه به میزان انرژی موجود در غذاها و استفاده از همه گروه های غذایی به عادات غذایی سالم نیز توجه نماید و عادات غلط غذایی با (نظارت پزشک، رفتار درمانی، حمایت خانواده، ورزش و فعالیت روزانه) اصلاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قسمت تعدادی از رژیم های غذایی رایج بررسی می شود و امروز به سراغ رژیم غذایی دکتر اورنیش رفته ایم.

رژیم غذایی دکتر اورنیش (Ornish)

دکتر دین اورنیش یک متخصص قلب و عروق بود که ثابت کرد ساخت پلاک های چربی در شریان ها (که باعث حمله قلبی می شود) با پیروی از این رژیم قابل پیشگیری و بازگشت است. برنامه این رژیم شامل ورزش منظم، کنترل خشم، ترک سیگار، تمرین های مدیتیشن و آسوده سازی می باشد. در این رژیم با حذف چربی از رژیم غذایی فرد بدون اینکه مجبور باشد کمتر بخورد کالری کمتری دریافت می کند. این رژیم مبتنی بر گیاهان است و تمامی روغن های پخت و پز و محصولات حیوانی را به استثنای شیر بدون چربی و ماست کم چرب، حذف می کند. در این رژیم غذاهای گیاهی دارای چربی بالا از قبیل مغزیات و دانه ها، آووکادو و زیتون خذف می شود و فرد مجاز است کمتر از 10 درصد کالری مورد نیاز خود را از چربی تامین نماید. که حدود 15- 25 گرم چربی در روز می شود. این رژیم غنی از فیبر است و اجازه مصرف متعادل نمک و قند را به فرد می دهد. این رژیم اگر چه کل کالری مصرفی را محدود نمی کند اما با مصرف کمتر چربی، فرد را وادار به مصرف کالری کمتری می کند و به فرد اجازه می دهد تا به مقدار زیاد و به دفعات زیاد غذا بخورد. به نقل از فود رژیم، در این رژیم فرد مجاز به خوردن سه وعده غذا و یک یا دو میان وعده در روز که شامل غذاهای بدون چربی (حبوبات، میوه ها، غلات و سبزیجات) است این غذا ها را در هر ساعتی از روز به صورت نا محدود می توان مصرف کرد. غذاهای بدون چربی، سفیده تخم مرغ و بعضی از فراورده های کم چربی از قبیل ماست را می توان در حد اعتدال مصرف کرد.

در رژیم غذایی اورنیش:

صبحانه: یک لیوان آب پرتقال، یک کاسه غلات صبحانه به همراه توت های تازه و ماست کم چربی نهار (قطعات بروکلی، سیب زمینی، نخود، نان سیر، سالاد سبز و سیب) شام: اشکال مختلف پاستای مخلوط با فلفل قرمز، سبزیجات از قبیل اسفناج، لوبیای سفید، یک عدد سیر کوچک خرد شده و پوست لیموی رنده شده، مارچوبه گریل شده و پوشانده شده با لیمو و سس سرکه و پودر فلفل سیاه تازه، سالاد سبز و هلو میان وعده ها: یک تا دو میان وعده از میوه های تازه و سبزیجات خام 

بعضی معتقدند که این رژیم اسید های چرب ضروری را تامین نمی کند. در این رژیم ماهی و کلیه روغن ها کنار گذاشته می شود در حالی که شواهد موجود نشان می دهد که ماهی، روغن ماهی و روغن زیتون اثر محافظتی در مقابل بیماریهای قلبی عروقی دارند.

 

خرید غذا با تخفیف از ریحون و چنگال (کلیک کنید)

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد مدارس کشور اتاق بهداشت ندارند | جای خالی ۱۶ هزار مربی سلامت در مدارس

به گزارش جام جم آنلاین، اعظم گودرزی با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی در جهت ارتقای سلامت دانش آموزان، کارکنان و والدین در دستور کار قرار گرفته است، افزود: یکی از این برنامه‌ها تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با ایجاد رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ۷۱۰ دانشجو معلم در این رشته مشغول تحصیل هستند.

به گفته گودرزی این دانشجو معلمان در آینده به  عنوان مراقب سلامت در مدارس کشور مشغول به کار خواهند شد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در راستای توانمندسازی نیرو‌های انسانی دوره‌های ضمن خدمت بسیاری در دو سال اخیر برای تمام کارکنان فرهنگی برگزار شده است.

گودرزی یادآور شد: در این دوره‌ها مباحثی مانند محیط زیست، ارتقای سلامت دهان و دندان و کمک‌های اولیه ارائه می‌شود.

به گفته وی بیش از ۵۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در این دوره‌ها شرکت کرده و آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ایجاد و تجهیز اتاق بهداشت در مدارس بیان کرد: در حوزه ایجاد و تجهیز اتفاق بهداشت در دولت سیزدهم شاهد رشد حدود ۸.۵ درصدی بوده‌ایم.

وی درباره اینکه چند درصد از مدارس کشور از اتاق بهداشت برخوردار هستند، به جام جم آنلاین گفت: حدود ۱۵ درصد مدارس کشور دارای اتاق بهداشت تجهیز شده هستند.

 مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد مراقبان سلامت در مدارس کشور نیز به خبرنگار ما گفت: براساس مصوبه هیات وزیران به ازای هر ۴۸۰ دانش آموز باید یک مراقب سلامت فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۵۰۰ مراقب سلامت در سطح کشور فعال هستند، عنوان کرد‌: در کشور با کمبود حدود ۱۶ هزار مربی سلامت مواجه هستیم.

گودرزی عنوان کرد: مساله مهم دیگر اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی سالم است که در این خصوص نیز تشکل دانش آموزی سفیران سلامت فعالیت مناسبی داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی مراقب سلامت دانش آموزان در دوره‌های آموزشی ۱۶ جلسه‌ای شرکت کرده و در این خصوص آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آمار سفیران سلامت ما اکنون به  بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است و این سفیران آموزش‌های لازم را به دیگر دانش آموزان ارائه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • دانشگاه یو اس سی: کشف یک دردسر جدید در رابطه با مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • ۸۵ درصد مدارس کشور اتاق بهداشت ندارند | جای خالی ۱۶ هزار مربی سلامت در مدارس
  • غذا‌هایی که ما را نابود می‌کنند