Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@04:09:44 GMT

قم قلب تپنده تولید علمی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۱۷۸۰

قم قلب تپنده تولید علمی کشور است

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: قم قلب تپنده تولید علمی کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت ‌الله «علیرضا اعرافی» ظهر امروز(سه شنبه 28 خرداد) در دیدار با وزیر علوم که در مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، از تحصیل 80 هزار طلبه در رشته های علوم انسانی در قم خبر داد.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: برنامه 5 ساله کلان حوزه همراه با اسناد کلان و درختواره جهت رسیدن به افق 1414 در دوره جدید مدیریت حوزه علمیه طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تأکید مدیریت حوزه حوزه بر بازسازی خود تصریح کرد: حوزه باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و بتواند به حل مشکلات جامعه بپردازد؛ بنابراین کارویژه های تخصصی را خصوصا درباره مسائل اجتماعی تبیین کرده است.


آیت الله اعرافی از قم به عنوان قلب تپنده تولید علمی کشور و نشر معارفی الهی به سراسر جهان یاد کرد و اظهار داشت: وضعیت قم در زمینه دانشگاهی مطلوب است و 71 هزار دانشجو در دانشگاه های استان در حال تحصیل بوده و همچنین 20 نهاد برخواسته از حوزه در قم وجود دارد. 300 مدرسه و مرکز حوزوی نیز در این استان در حال فعالیت هستند.


وی با اشاره به تعامل میان حوزه و دانشگاه در سال های اخیر خاطرنشان ساخت: 10 هزار تحصیل کرده دانشگاهی به تحصیل حوزوی مشغول هستند و همین تعداد نیز تحصیل کرده حوزوی هستند که به دانشگاه پیوسته اند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تقویت تعامل میان حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: این تعامل می تواند به پیشرفت های علمی و پژوهشی کشور بیانجامد. همچنین ظرفیت مناسبی برای تبادل استاد و دانشجو و طلبه و تولید علم میان حوزه و دانشگاه وجود دارد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز اردبیل دهه کرامت بیرجند اوقات فراغت غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت در فارس خراسان جنوبی خبرگزاری شبستان قم آیت الله اعرافی وزیر علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان این مطلب گفت: بخشی از هزینه‌های کشور به ناگزیر باید از طریق مالیات تامین شود، اما باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید مالیات مودیان به مردم را با شاخص‌های واحدی بررسی کرد تا موج نارضایتی‌ها کم شود.

وی نفت و منابع زیرزمینی را نعمت‌های خدادادی عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های بعد هم از این ثروت بهره‌مند شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: باید از خام فروشی کالا‌ها پرهیز کنیم و با تبدیل این منابع به دیگر کالا‌ها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: ما با مشارکت مردم می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان را به بالاترین مرتبه آنها برسانیم و این موضوع تنها با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود