Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@12:03:30 GMT

جانسون در دور دوم هم بیشترین رای را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۱۸۷۹

آفتاب‌‌نیوز :

از میان ۶ نفری که برای جانشینی ترزا می نخست‌وزیر انگلیس صف‌کشیده‌اند، جانسون توانست با کسب ۱۲۶ رأی پیشتاز شود.

پس از او به ترتیب جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس ۴۶ رأی، مایکل گوو وزیر محیط‌زیست ۴۱ رأی، روری استورات وزیر توسعه بین‌الملل ۳۷ رأی و ساجد جاوید وزیر کشور ۳۳ رأی کسب کردند.

دومینیک راب وزیر اسبق برگزیت انگلیس با کسب پایین‌ترین رأی از ادامه شرکت در انتخابات درونی حزب محافظه‌کار بازماند و اینک ۵ نفر باقیمانده به دور بعدی انتخابات راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات برای تعیین جانشین ترزا می از دهم جولای گذشته با اعلام آمادگی ۱۱ نامزد آغاز شد. در اولین دور انتخابات که پنجشنبه گذشته برگزار شد، ۵ نامزد از دور رقابت خارج شدند و ۶ تن باقی ماندند.

کمیته ۱۹۲۲ حزب محافظه‌کار، مسئول برگزاری انتخابات است و بر اساس رویه هرچند بار که لازم باشد از نمایندگان رأی‌گیری می‌شود تا فقط دو نامزد باقی بماند. پس‌ازآن انتخاب به اعضای حزب محافظه‌کار در سراسر انگلیس واگذار می‌شود.

بر اساس جدول زمان‌بندی انتظار می‌رود جانشین ترزا می حداکثر تا ۲۲ جولای تعیین شود.

«آلکساندر بوریس دو ففل جانسون» زاده ۱۹ ژوئن ۱۹۶۴و متولد نیویورک آمریکاست.

او سال ۲۰۰۱ به‌عنوان نماینده حوزه انتخابیه هنلی به مجلس عوام راه یافت و هفت سال بعد به‌عنوان شهردار لندن انتخاب شد.

جانسون یک سال پیش از پایان دوره شهرداری‌اش، در انتخابات سراسری شرکت کرد و دوباره به مجلس عوام راه یافت. یک سال بعد ترزا می او را به وزارت خارجه منصوب کرد اما تابستان ۲۰۱۸ جانسون به دلیل اختلاف‌نظر با طرح دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، از این سمت کناره‌گیری کرد.

بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، او بیشترین شانس برای تصاحب کرسی نخست وزیری را دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!

به گزارش قدس آنلاین، این اقدام پس از آن صورت گرفته که سربازان نسبت به «گرانی بیش از حد» سیگار در انگلیس و «کمبود» آنها در پایگاه‌های آموزشی شکایت کرده‌اند. یک بسته حاوی ۲۰ سیگار در اوکراین ۱.۷۰ پوند قیمت دارد، در حالیکه این قیمت در بریتانیا از ماه دسامبر گذشته ۱۵.۶۷ پوند بوده است.

روزنامه دیلی‌ تلگراف نوشت، این قرارداد توسط «بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس و «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع سابق اوکراین که با یکدیگر همکاری می‌کردند، تسهیل شده است. آنها چنین قراردادی را به درخواست سربازان که گفته بودند کمبود سیگار بر تمرکز آنها در آموزش تاثیر می‌گذارد، تنظیم کردند.

گزارش شده است که این قرارداد اندکی پس از آنکه اوکراینی‌ها در تابستان ۲۰۲۲ وارد انگلیس شدند، منعقد شد اما این خبر تازه چند روز بعد آنکه «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس لایحه‌ای را مبنی بر «ممنوعیت سیگار» برای افراد زیر سن قانونی مطرح کرد، علنی شده است.

مقامات بهداشت و سلامت بریتانیا به دنبال ممنوعیت این قرارداد نیستند زیرا نیروهای اوکراینی برای «افزایش روحیه» شدیدا از آن استقبال می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • پیشکش عجیب انگلیس برای سربازان اوکراینی | رایگان دود کنید!
  • «سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!