Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:55:42 GMT

قبله تهران در شب وفات حضرت عبدالعظیم (ع) به سوگ نشست

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۱۹۱۱

قبله تهران در شب وفات حضرت عبدالعظیم (ع) به سوگ نشست

به گزارش ایرنا، همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم (ع)، عزاداران از اقصی نقاط استان تهران و همچنین مجاوران شهرری با حضور در حرم مطهر ایشان با برپایی آیین های عزاداری بر سر و سینه زنان به سوگ نشستند.
صحن های مختلف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) میزبان شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که با دلی آکنده از غم به این مکان مقدس آمده اند تا شب وفات سفیر و راوی حدیث ائمه معصومین (ع) را عزاداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امشب قبله تهران سراسر در سوگ وفات حضرت عبدالعظیم (ع) سیاه پوش شد، پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد نورانی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، خیابان ها و میدان ها و حضور عزاداران بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از شور عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشت.

همچنین همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) مراسم تعویض پرچم گنبد بارگاه نورانی آن حضرت، با حضور مردم خداجو، مومن و عاشق ولایت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.
ایشان در چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه دیده به جهان گشود و در طول عمر با برکت خود با چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام محمّدتقی (ع) و امام علیّ النّقی (ع) مقارن بود و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
حضرت عبدالعظیم (ع) میان شیعیان شهرری بسیار ارجمند بود و پاسخگویی به مسایل شرعی و حلّ مشکلات مذهبی آنان را برعهده داشت.
وی از طرف حضرت امام هادی (ع) در منطقه ری، وکالت و نمایندگی داشته است؛ مردم سخن او را سخن امام علیه السّلام می دانستند و در مسایل دینی و دنیوی، وجود او محور تجمّع شیعیان و تمرکز هواداران اهل بیت (ع) بود.
حضرت عبدالعظیم پس از ۷۹ سال مجاهدت علمی، عرفانی و دینی در ۱۵ شوال ۲۵۲ هجری قمری پس از یک دوره بیماری رحلت کرد و پیکر مطهر وی در باغ سیبی که برای دفن شیعیان و نوادگان پیامبر (ص) در ری وقف شده بود به خاک سپرده شد.
منزلت حضرت عبدالعظیم (ع) به حدی است که امام هادی (ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم (ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده است».

۶۰۰۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،همزمان ماه مبارک رمضان بهار قرآن، مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام در حال برگزاری است.
این مراسم هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع)
  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) + فیلم
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • بزرگترین سفره افطاری در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • اعلام ویژه برنامه‌های مراسم احیای لیالی قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
  • تعطیلات نوروزی در قبله تهران
  • جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) + تصاویر
  • سفره ۱کیلومتری ولادت امام حسن(ع) در قبله تهران+فیلم
  • جزء خوانی قرآن کریم در حرم مطهر شاهچراغ (ع)