Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@07:10:49 GMT

اردوغان: مرسی به مرگ طبیعی نمرده است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۱۹۲۶

اردوغان: مرسی به مرگ طبیعی نمرده است

به گزارش ایکنا؛ ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پس از شرکت در مراسم اقامه نماز میت برای محمد مرسی در مسجد فاتح استانبول، طی سخنانی گفت: معتقد به مرگ طبیعی محمد مرسی نیستم. برخی از جنازه او نیز هراس دارند.

اردوغان با اشاره به این که مرسی به‌صورت دموکراتیک روی کار آمد اما غرب این را تحمل نداشت، گفت: نمایندگان اتحادیه اروپا به رغم ادعای مخالفت این نهاد با حکم اعدام، در نشست مصر شرکت کرده و در کنار سیسی قاتل و ظالم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: او اخیراً احکام اعدام صادره برای بیش از ۵۰ تن از مصری‌ها را تأیید کرده است. دنیا نیز در مقابل اجرای اعدام هفت جوان مصری سکوت اختیار کرد.

سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات جامع، بی‌طرفانه و شفاف درباره حادثه درگذشت محمد مرسی در اسرع وقت توسط یک سازمان مستقل شد.

در همین حال، رئیس‌جمهوری ترکیه سکوت غرب در قبال بدرفتاری‌ها با محمد مرسی از آغاز کودتا تا درگذشت وی را محکوم کرد.

او طی اظهاراتی در مراسم افتتاحیه چند پروژه در منطقه سلطان‌غازی استانبول بار دیگر درگذشت محمد مرسی را تسلیت گفت و تاکید کرد: دنیای غرب و بشریت را که فقط ناظر خلع مرسی از مقام با کودتا، مورد اذیت قرار گرفتن وی در زندان و درگذشتش بودند، محکوم می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اردوغان مرسی مرگ طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در تلاش است جنگی منطقه‌ای به راه بیاندازد.

اردوغان افزود: نتانیاهو و سرکردگان اسرائیل به تنهایی مسؤول تنش اخیر در خاورمیانه هستند. نتانیاهو تلاش می‌کند برای باقی‌ماندن در مقام نخست‌وزیری جنگ را به درازا بکشاند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق اقدام اخیر اسرائیل بود، اما کشورهایی که در این رابطه سکوت اختیار کردند، به حمایت از اسرائیل شتافتند.

اردوغان ادامه داد: ما اجازه نداده‌ایم هیچ تجهیزاتی که امکان استفاده در زمینه نظامی را داشته باشد به اسرائیل فروخته شود. موضع ما در قبال حمله اسرائیل به نوار غزه ثابت است.

کد خبر 6080341

دیگر خبرها

  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد