Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، برخی تحلیل‌گران مستقر در اندیشکده‌های غربی بر این  باورند که ساز و کار مالی پیشنهادی طرف‌های اروپایی برجام ، حتی در صورت اجرایی شدن نیز کاری از پیش نمی برد.  

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه «نیویورک تایمز» «جرمی شاپیرو» از مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا و عضو کنونی «اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا» در زمینه تعهدهای برجامی اروپا به ایران اظهار داشت: «اروپایی‌ها به طور مشخص در بعد اقتصادی کاری از پیش نخواهند برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی اگر اروپایی‌ها پس از یک سال تلاش اینستکس را راه بیندازند،  برای ایرانی‌ها آن کاری را که می‌خواهند انجام نخواهد داد.»

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، «گیلائوم خاویر بندر»  دیگر تحلیلگر حوزه ایران در اندیشکده «جرمن مارشال» می‌گوید اروپایی‌ها بین ایران و آمریکا گیر افتاده‌اند و این ناراحت‌کننده است چرا که آنها در اولین مرحله توافق را ایجاد کردند.

به گفته او، اروپایی‌ها به ارزش توافق هسته‌ای با ایران باور دارند و برای آنها سخت است که به نبودن آن فکر کنند.
این تحلیل‌گر بر این باور است که اروپایی‌ها به‌جای تمرکز بر خطرات فعلی که نه دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای بلکه خطر وقوع درگیری اتفاقی در خاورمیانه است، بر خود توافق تمرکز کرده‌اند و می‌خواهند با راه‌حل مالی ابداعی خود آن را حفظ کنند اما این راه‌حل کافی نخواهد بود.

نیویورک‌تایمز بار دیگر از شاپیرو نقل کرده است که ایرانی‌ها تلاش نمی‌کنند که راهی بیابند که اروپایی‌ها را ناراحت نکند. آنها همان بازی را در دستور کار دارند که در سال 2003 انجام دادند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، لوئیس برنات مولینا، سرمربی تیم ملی فوتسال قرقیزستان در نشست خبری پیش از بازی با تیم ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا، گفت: ما برای بازی با ایران استراتژی خودمان را داریم، ایران تیم بسیار بزرگی است و ما می‌دانیم که مسابقه آسانی را نخواهیم داشت.   وی افزود: کاری که ما تا این مرحله انجام دادیم برای خیلی‌ها فراتر از انتظاری بود که از ما وجود داشت، ما از این دستاورد لذت می‌بریم و مسابقات را با تمرکز ادامه می‌دهیم.   مولینا با اشاره به بازی این تیم مقابل ژاپن، گفت: ما مقابل ژاپن بدون استرس و فشار بازی کردیم و همین را از بازیکنانم در مقابل ایران خواسته‌ام. این کاری است که انجام خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • طرح اولیه اسرائیل «حمله بزرگ به اهداف نظامی» از جمله نزدیک تهران بود
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • قیمت روز رابیتس و هر آنچه باید درباره آن بدانیم
  • کامیکازه‌های ۵۰۰ دلاری، قاتلان خونسرد تانک‌های ۱۰ میلیون دلاری
  • تانک‌های آمریکایی آبرامز؛ شکار پهپادهای روسی