Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گاردین شرکت اروپایی ایرباس از هواپیمای A۳۲۱XLR در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی می‌کند که گونه بلندبرد هواپیمای قبلی‌اش A۳۲۱neo است که رقیب هواپیمای اکنون زمین‌گیر شده بوئینگ ۷۳۷ مکس است.

ایرباس اعلام کرد این هواپیمای جدید علاوه بر اینکه برد طولانی‌تری دارد که می‌تواند مسیرهای هوایی مانند هند به اروپا یا چین به استرالیا را بگشاید، به شرکت‌های هوایی اجازه می‌دهد تا با یک هواپیمایی باریک‌پیکر (هوایپمای تک‌راهرو) سفرهای بین‌المللی را ترتیب دهند که در حاضر فقط با هواپیماهای بزرگتر و پهن‌پیکر با راندمان سوخت پایین‌تر ممکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود که که ایرباس سفارش تا ۲۰۰ فروند از این مدل جدید را در طول هفته برگزاری نمایشگاه هوایی پاریس دریافت کند.

شرکت بوئینگ در روز گشایش نمایشگاه درباره حوادثی که برای دو هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس شرکت هوایپمایی اتیوپی و شرکت لاین ایر اندونزی خ داد ابراز تاسف کرد. این دو حادثه که تصور می‌شود مربوط به مشکل نرم‌افزای و حسگرها در این هواپیما بوده باشد، به مرگ همه ۳۴۶ نفر مسافر و خدمه این دو هواپیما انجامید.

فیلم | بوئینگ ۷۳۷ مکس، جدید و خطرناک؟

بوئینگ با مشکل دیگری هم برای ساخت هواپیمای جدیدش ۷۷۷‌ایکس که قرار است امسال به پرواز درآید و بزگترین هواپیمای مسافربری دوموتوره جهان شود، روبرو شده است.   شرکت سازنده موتور این هواپیما اعلام کرد که به خاطر مشکلاتی در تولید قطعه‌ای در موتور این هواپیما به نام GE۹X آن را با تاخیر تحویل خواهد داد.

نمایشگاه هوایی پاریس معمولا محل ارائه شمار زیادی از محصولات جدید و سفارش‌ها با قیمت‌های بالا است، اما امسال انتظار زیادی از آن نمی‌رود، چرا که شرایط به علت جنگ تجاری میان چین و آمریکا و نگرانی درباره کند شدن رشد اقتصاد جهانی چندان خوب نیست.

کد خبر 444612

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این خوابگاه  فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.
این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متره افتتاح شد.
دکتر سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت آقای  پورفخر، از نکوکاران استان سمنان تامین شده است .

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و ... چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
دکتر سعدالدین تصریح کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.
رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

همچنین با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.
این محصولات شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی محصول شرکت دانش بنیان ره نو صنعت کومش، تولید کننده تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابر جاذب پالاسیل (گرید روغن) محصول شرکت دانش بنیان نانو ترکیب سمن دارا، هواساز دو مرحله‌ای محصول شرکت دانش بنیان توسعه فناوری‌های سبزبهساز، گالینگور سنتی محصول مجموعه فناور سورتا و مینی بوس بین شهری نامیک محصول شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه افرا بود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید