Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نوار ساحلی سیستان و بلوچستان ظرفیت بی نظیری در زمینه آبزی پروری بویژه پرورش میگو و ماهی دارد که ایجاب می‌کند سرمایه گذاران بومی و غیر بومی در این بخش ورود کنند تا رونق اشتغال و تولید را به ارمغان آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همه نیرو‌های اداری باید کارمند بخش خصوصی تلقی شوند و راه را برای سرمایه گذاری فراهم کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در چابهار و کنارک مورد تاکید است و باید جهاد کشاورزی برنامه ریزی لازم را برای توسعه این نوع کشت انجام دهد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌هایی نظیر کشت و صنعت روستای گوردیم کنارک می‌تواند نیرو‌های بومی را جذب و بخشی از مشکلات بیکاری را مرتفع و موجب توسعه منطقه شود.

وی تصریح کرد: بزودی چهار هزار نیرو در مجتمع کشت و صنعت گوردیم کنارک بکارگیری می‌شوند و ما باید با حمایت از چنین طرح‌هایی، همواره در صدد رفع موانع و ایجاد انگیزه و امید برای سرمایه گذاران باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سد‌های کهیر، پیشین و زیردان می‌توانند بخشی از مشکلات کشاورزی و آب آشامیدنی را حل کنند به همین سبب باید هرچه سریع‌تر پروژه‌های تعریف شده برای آن‌ها تکمیل و بهره برداری شوند.

موهبتی افزود: چابهار گنج پنهان ایران است و مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران تاکید زیادی دارند و مسئولان ارشد نظام نیز برای توسعه آن برنامه ریزی‌های زیادی در دست اقدام دارند.

وی ادامه داد: جاده دسترسی و برق برای پروژه کشت و صنعت گوردیم از مسیر پزم ایجاد می‌شود تا مسیر ۱۰۰ کیلومتری به ۴۰ کیلومتر کاهش پیدا کند.

رئیس شورای تأمین سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هیچ کوتاهی را در روند کندی تولید نمی‌پذیرم و بار دیگر اعلام می‌کنم کسی که مانعی بر سر راه سرمایه گذار و فعالان عرصه اشتغال و تولید ایجاد کند از نظر من خائن هستند.

وی گفت: چابهار آینده درخشانی در توسعه دارد و زیرساخت‌های آن در حال آماده شدن است و بزودی شاهد تحولات در این منطقه خواهیم بود.

موهبتی افزود: توسعه سواحل مکران از اولویت‌های کشور و برای مسئولان حائز اهمیت است و باید با توانمندسازی جوامع محلی و اشتغال بومی و آموزش این منطقه را به توسعه برسانیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان باید برای ایجاد زیرساخت‌های لازم از قبیل برق، جاده دسترسی، آب، تلفن و سایر نیازمندی‌های طرح‌های مختلف تلاش کنند تا هیچ طرحی از پیشرفت و برنامه‌ها عقب نماند.

موهبتی گفت: باید تمام طرح‌های سرمایه گذاری پیوست‌های اجتماعی داشته باشند و برای منتفع شدن جوامع محلی و رفع مشکلات اشتغال و توسعه منطقه گام بردارند.

انتهای پیام/ع

چابهار آینده درخشانی در توسعه دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران