Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@11:39:59 GMT

فواید دویدن بـرای سلامتـی بدن

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۲۲۲۰

از جمله مهمترین اثرات دویدن می‌توان به افزایش فعالیت در منطقه کنترل یادگیری، هیپوکامپ مغز اشاره کرد. ناطقان: محققان دریافته‌اند دویدن تنها برای کاهش وزن و تناسب اندام مناسب نیست و می‌تواند اثراتی منحصر به فرد در مغز افراد ایجاد کند.

از جمله مهمترین اثرات دویدن می‌توان به افزایش فعالیت در منطقه کنترل یادگیری، هیپوکامپ مغز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی‌ها نشان می‌دهند ورزش‌های هوازی باعث افزایش میزان نورون‌های مغزی در ناحیه هیپوکامپ می‌شوند. ورزش هوازی با شدت بالا حتی در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند باعث تقویت قوه ادراک و یادگیری در افراد شود.

از جمله مزایای ورزش دو، افزایش اثربخشی بر بخش‌های مغز حتی در دوران بزرگسالی و سالمندی در افراد است.

کارشناسان به ویژه انجام ورزش‌های هوازی از جمله دو را در زمان‌هایی که افراد به سطح تمرکز بالا احتیاج دارند مثل هنگام امتحانات، مصاحبه شغلی و یا انجام کار‌های نیازمند به سطح تمرکز و هوشیاری بالا سودمند می‌دانند.

در عین حال پژوهشگران توصیه می‌کنند افراد در هوای پاکیزه به ورزش دو بپردازند، در حین دویدن و برای جلوگیری از کاهش ذخایر مایعات بدن آب به همراه داشته باشند و در صورت ابتلا به مشکلات قلبی یا ریوی و آسم‌های تنفسی حتماً با پزشک متخصص قبل از اقدام به ورزش دو مشاوره نمایند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دویدن ، سلامتی ، بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دویدن سلامتی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  تحقیقات اخیر تغذیه‌ای با استفاده از کینوآ کشف کرده‌اند که ترکیبات زیست فعال آن می‌توانند بر تولید اسید‌های چرب با زنجیره کوتاه در بدن تأثیر بگذارند و pH روده را تغییر دهند، که هر دو تعیین‌کننده‌های مهمی در سلامت روده هستند. سلامت میکروبی روده تأثیرات عمیقی بر خطر و پیشرفت بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های عصبی و سرطان دارد. گردآوری و بحث در مورد تحقیقات در مورد سلامتی و مزایای بالینی کینوآ می‌تواند پزشکان، افراد آگاه به سلامت و محققان آینده را از راه‌های بهینه برای استفاده از این گیاه طبیعی، ایمن و مقرون‌به‌صرفه آگاه کند.

مطالعات قبلی روی موش‌ها نشان داده‌اند که مکمل‌های کینوآ به طور مستقیم با افزایش تنوع میکروبی روده ارتباط دارد. مطالعات همچنین نشان داده اند کینوآ سازوکار برخی ویتامین‌ها را بهبود می‌بخشد و چرخه آمونیاک را تغییر می‌دهد. با این حال، هنگام تصمیم گیری در مورد مقدار مکمل باید احتیاط کرد.


مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که پروتئین‌های کینوآ حاوی پیش‌ساز‌های پپتیدی امیدوارکننده متعددی هستند. در حالی که سازوکار اثر آنها ناشناخته باقی مانده است، نشان داده شده است که این پیش ساز‌ها به طور قابل توجهی فشار خون برخی نمونه‌ها را کاهش می‌دهند، بنابراین کاربرد آنها در تحقیقات قلبی عروقی برجسته می‌شود. این مزایای سلامتی فراتر از مدیریت فشار خون است، زیرا برخی از مطالعات کاربرد‌های پروتئین کینوآ را در سرطان روده بزرگ نشان می‌دهند.

کینوآ گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود و به خانواده اسفناج شباهت دارد. این گیاه در آمریکای جنوبی می‌روید و نحوه طبخ دانه‌های آن مشابه برنج است. کینوآ گیاه بومی‌کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو، بسیار خوش هضم و منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامین‌ها و امگا۳ است. این گیاه قدمتی بیش از پنج‌هزار سال دارد. در دهه اخیر کینوآ به عنوان یکی از دانه‌های باستانی و جایگزین سالم‌تر و جذاب‌تر گندم شناخته شده‌است. فیبر موجود در کینوآ باعث بهبود هضم غذا و باعث سلامتی دستگاه گوارش می‌شود. گلوتامیک اسید موجود در کینوآ در معده به گلوتامین تبدیل و باعث سلامت مخاط معده می‌شود. مقادیر بالای فیبر موجود در کینوآ به بهبود حرکات روده کمک می‌کند وباعث پیشگیری و درمان یبوست می‌شود. کینوآ، گیاهی مقاوم به شرایط کم‌آبی و شوری است. تحقیقات نشان داده‌است که ۱۰۰ گرم کینوآی خام در روز منبع غنی برای پروتیین، فیبر غذایی، ویتامین ب و مواد مغذی معدنی است. به تازگی در یک مطالعه منتشر شده در نشریه Frontiers in Nutrition، محققان اثرات مفید کینوآ و ترکیبات زیست فعال آن، به ویژه اثرات آن بر میکروب‌های روده را بررسی کردند.

دیگر خبرها

  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ
  • اجرای پویش ملی سلامت در استان گلستان؛ غربالگری یک میلیون نفر
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی سلامت در گلستان
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی در گلستان
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • پیاده روی ساده و سبک بعد از هر وعده غذایی به این دلایل مهم توصیه می شود...
  • مزایای خوردن آب نارگیل برای سلامتی