Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@07:32:50 GMT

چند حقیقت در مورد غذاها که شما را متعجب می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۲۷۲۹

به گزارش ایلنا،حقایق شگفت انگیزی در مورد غذاها وجود دارد از تهیه الماس از کره بادام زمینی تا اختراع بستنی یخی توسط پسربچه 11 ساله. در اینجا تعدادی از این حقایق شگفت انگیز که ممکن است تا به حال نشنیده باشید آورده شده است.

دانشمندان می توانند کره بادام زمینی را به الماس تبدیل کنند

از آنجایی که کره بادام زمینی منبع غنی از کربن است دانشمندان آلمانی معتقدند که امکان دارد به سادگی تبدیل به الماس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرآیندی که باید اتفاق بیوفتد این است که اکسیژن موجود در آن گرفته شود و کربن باقی مانده تحت فشار به الماس تبدیل شود.


رنگ قرمز خوراکی به کار رفته در اسمارتیز ها از جوشاندن سوسک‌ها به دست می‌آید

کارمن (carmine) که با نام اسید کربنیک شناخته می شود رنگ خوراکی متدوالی است که در اسمارتیزها، گیلاس های کنسروی (ماراسکینوچری)، تمشک و توت فرنگی طعم دار شده و حتی برق لب به کار می رود. این رنگ خوراکی از جوشاندن لاشه خورد شده نوعی سوسک به نام Dactulopious به دست می آید.


 صدف های خام هنگام سرو زنده اند

صدف‌ها خیلی سریع فاسد می شوند برای همین آشپزها ناگزیرند آنها را خیلی سریع یعنی وقتی هنوز زنده هستند سرو کنند. برخی از آنها می توانند حدود دو هفته خارج از آب زنده بمانند به همین دلیل است که صدف ها را تحت شرایط تنظیم شده و خاص نگهداری می شوند. اگر یکی از آنها بمیرد هیچ کدام از آنها دیگر قابل خوردن نیستند. در نتیجه اگر شما یک بشقاب از صدف‌های تازه سفارش داده اید احتمالاً آنها را در حالیکه هنوز زنده هستند می جوید. خوشبختانه صدف‌ها سیستم اعصاب مرکزی ندارند و قادر به احساس درد نیستند.


 سیب زمینی می تواند سیگنال‌های WI-FI را جذب یا منعکس کند

طبق آزمایش یک شرکت ساخت مودم های wireless، سیب زمینی مانند بدن انسان به خاطر دارار  بودن مقادیر زیادی از آب و ساختار شیمیایی قادر به جذب و انعکاس سیگنال های WI-FI است.


 همه موزهایی که ما می خوریم شبیه به هم هستند

گرچه 1000 گونه موز در سراسر جهان وجود دارد اما میوه زرد رنگی که در سوپر مارکت ها می بینید یک گونه ژنتیکی اصلاح شده خاص هست. این گونه پر محصول بوده و ماندگاری بیشتری نسبت به گونه های دیگر دارد اما هیچ بذری ندارد و کشاورزان از طریق روش موسوم به clone (با استفاده از پایه مادر) آن را تکثیر می کنند در نتیجه به دلیل فقدان تنوع ژنتیکی این گیاه با خطر انقراض روبه رو است.


 
پاستیل ها و ماشین ها با یک نوع موم پوشیده می‌شوند

سطح آبنبات ها و پاستیل ها با مومی به نام کارناوب پوشانده می شود که این درست همان مومی است که جهت براق شدن رنگ ماشین ها استفاده می شود.
 


واحد پول در تمدن آزتک شکلات بود

آزتک ها با علاقه شان به شکلات شناخته می شوند. جالب است بدانید که براساس اعلان سازمان بین المللی کاکائو آنها از دانه های کاکائو به عنوان واحد پول استفاده می کردند. مردم در آن تمدن حتی می توانستند مالیاتهای‌شان را با شکلات پرداخت کنند.
 

عسل هیچ گاه فاسد نمی شود

در ساختار عسل مقدار کمی آب وجود دارد و محیط آن بسیار اسیدی است. این دو عامل عسل را در برابر فساد مصون نگه می دارد. طبق تحقیقات انجام شده باکتری هایی که باعث فساد مواد می شوند در محیط‌هایی با رطوبت کم و اسیدیته بالا زنده نمی‌مانند. جالب است بدانید که ظرف‌های عسلی که باستان شناسان پس از هزاران سال پیدا کرده اند همچنان سالم و تازه است.


 
هویج ها در اصل بنفش بوده‌اند
 

براساس تأیید موزه بین‌المللی هویج در انگلستان، هویج های اولیه هیچگونه شباهتی با هویج‌های امروزی نداشته‌اند. در اصل این گیاه به رنگ بنفش و یا سفید بوده و یک ریشه نازک داشته است. هویج نارنجی که ما می شناسیم در حقیقت حاصل غلبه رنگ نارنجی به گونه اولیه در اثر یک جهش ژنتیکی در اواخر قرن 16 است.


 سالمون پرورشی به صورت طبیعی سفید است و بعداً به رنگ صورتی در می آید
 
سالمون‌های آزاد به علت میگوی فراوانی که می‌خورند به صورت طبیعی صورتی هستند. پرورش دهندگان ماهی برای دستیابی به این رنگ صورتی از رنگدانه گیاهی به نام کاروتنوئید در غذای ماهی سالمون پرورشی استفاده می کنند. در ماکروویو قرار دهید منفجر می شود.


 
 یک پسربچه 11 ساله بستنی یخی را اختراع کرد
 
فرانک اپرسون" 11 ساله در سال 1905 در حال ساخت لیموناد بود و مقداری آب را با پودر لیموناد مخلوط کرد. او ترکیب خود را به طور اتفاقی در طول شب در ایوان به حال خود رها کرد. دمای هوا در آن شب مقدار قابل توجهی پایین آمد و فرانک صبح روز بعد با یک لیموناد یخزده رو به رو شد. او تمام تابستان این ترکیب یخی را با نام Epsicle فروخت. بعدها فرزندان او بستنی یخی او را pops sicle"" یا popsicle نامیدند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تمدن سیب زمینی کربن موزه باستان شناسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت دکتر پرستو بخشی/ با خاطیان و مقصران برخورد می‌شود

مصوبات جلسه فوق‌العاده هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور درباره فوت دکتر پرستو بخشی به شرح زیر اعلام شد:

١- تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره خودکشی همکاران فوت شده با اولویت موضوع دکتر پرستو بخشی

٢- الزام و پیگیری عملی معاونت انتظامی و دادسرا‌های انتظامی سازمان و شهرستان‌ها در ورود به پرونده‌های مربوطه و برخورد انتظامی با خاطیان و مقصران احتمالی و جلوگیری از رخداد حوادث مشابه

٣- مکاتبه و رایزنی با مقام‌های عالیه کشور برای اصلاح برخی رویه‌های ناصواب سیستم آموزشی و کاری حاکم بر شرایط دستیاران و پزشکان مشمول خدمت ضریب کا و حل مشکلات مربوطه از طریق احتساب دوران دستیاری به عنوان شغل و نیز حفظ کرامت و منزلت و شان همکاران

منبع: جماران

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • چرا شب قدر از هزار ماه با ارزش‌تر است / چه کار کنیم حقیقت لَیلَةُ ٱلقَدرِ را درک کنیم؟
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و درخواست پیگیری ویژه فوت دکتر بخشی
  • دو رویداد مهم برای فوتسال زنان ایران/ رویایی که به حقیقت پیوست
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یـاب برای خانم دکتر جوان | نوشدارو بعد از مرگ پرستو
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت دکتر پرستو بخشی/ با خاطیان و مقصران برخورد می‌شود
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت خانم دکتر جوان
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت دکتر پرستو بخشی
  • این غذاها را در بهار بخورید
  • مشکلات روحی و روانی تایرل مالاسیا حقیقت ندارند
  • آن چه می‌ماند، صدای روشن و هدایتگر ِحقیقت است