Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:57:24 GMT

مصرف برق در استان مرکزی 10 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۲۸۰۶

مصرف برق در استان مرکزی 10 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، «محمد اله داد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مصرف برق در استان مرکزی در روزهای گذشته به اوج خود رسیده و در صورت ادامه این روند مشکلات جدی پیش رو خواهد بود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ظرفیت ذخیره انرژی برق آبی این استان به دنبال بارش های فروردین ماه امسال ۶ هزار مگاوات افزایش داشته است اما این میزان تنها پاسخگوی ۲ تا سه درصد افزایش مصرف است و نمی تواند افزایش مصرف ۱۰ درصدی برق را پر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: این شرکت بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مطالبات دارد که به دلیل تاخیر پرداخت مشترکان ساخت نیروگاه ها را کند کرده است.

اله داد اضافه کرد: مهمترین دلیل افزایش مصرف انرژی الکتریکی به دلیل ارزان بودن قیمت آن است چرا که قبض صادره برای مصرف کنندگان دغدغه آفرین نیست و این مهم شرکت توزیع برق را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: استانداری مرکزی دستور تغییر ساعات کار اداری استان را متناسب با ساعات اوج مصرف برق داده و این مهم از اول تیر ماه اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: استفاده از ظرفیت مدیریت مصرف نهادهای دولتی از مراحل موفقیت آمیز در صرفه جویی مصرف برق است که بر این اساس پیشنهاد تغییر ساعات اداری به استانداری مرکزی خواهد بود.

اله داد بیان کرد: خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها در ساعت اوج بار، از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق در دستگاه های مختلف است.

حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ پست فوق توزیع تامین می شود.

۳۰۱۷/‏۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت مصرف انرژی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش خرید افزایش یافت

بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید روزانه را ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داد و به ۲۰۰ میلیون تومان رساند. این دستورالعمل از ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

به گزارش مشرق، بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای به بانک‌های کشور اعلام کرد: «حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.»

بر اساس این ابلاغیه هر فرد حقیقی می‌تواند در یک روز و با یک کارت بانکی ۲۰۰ میلیون تومان خرید انجام دهد.

همچنین سقف مجموع تراکنش‌های بانکی شخص حقیقی با همه کارت‌هایی که به نام اوست ۲۰۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی
  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی